محمد مُرسی

یک رسانه انگلیسی جزئیات جدیدی از مرگ «محمد مُرسی» را فاش کرد.

به گزارش ایران پژواک، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» امروز چهارشنبه به نقل از عبدالله الحداد که پدر و برادرش همراه با محمد مرسی نخستین رئیس جمهوری منتخب مصر در دادگاه محاکمه می‌شدند، اعلام کرد: پلیس مصر محمد مرسی را در حالی که بیش از ۲۰ دقیقه در جلسه دادگاه روی زمین افتاده و هوشیاری خود را از دست داده بود، به حال خود رها کرد.

وی با استناد بر اظهارات شاهدان عینی، نیروهای امنیتی را در مرگ مرسی مقصر عنوان کرد و گفت: هیچ‌یک از نگهبانان و نیروهای امنیتی بابت اتفاقی که برای مرسی رخ داد، ناراحت نشده و هیچ گونه تمایلی برای کمک به او نشان ندادند. برخی از آنها که پزشک بودند درخواست کمک‌های اولیه کردند؛ اما مرسی همچنان روی زمین رها شده بود و در نهایت نگهبانان زندان او را از جلسه دادگاه بیرون بردند.

الحداد گفت که با وجود بیانیه دادستانی مصر در مورد انتقال بلافاصله مرسی به بیمارستان که سپس مرگ او به دلیل ایست قلبی اعلام شد، آمبولانس پس از نیم ساعت به دادگاه رسیده است.

به گزارش ایندیپندنت، الحداد رها شدن مرسی بر روی زمین به حال خود را اقدام عمدی دانست و اضافه کرد: نگهبانان زندان در نخستین اقدام پس از فریادهای دوستان مرسی، خانواده او را از سالن دادگاه خارج کردند.

ایندیپندنت به نقل از االحداد نوشت که یک شخص دیگر که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود نیز اظهارات الحداد را تایید کرده است.

وی در این باره اعلام کرد: پس از گذشت ۲۰ دقیقه از به زمین افتادن مرسی علیرغم فریاد دوستانش و کوبیدن دست‌هایشان به قفس شیشه‌ای که وی قرار داشت، نیروهای امنیتی نسبت به اوضاع بی اعتنا بودند.

گفتنی است محمد مرسی، نخستین رئیس جمهور مصر که در انتخابات به پیروزی رسیده بود، روز دوشنبه گذشته در جلسه دادگاه درگذشت.

سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات جامع، بی‌طرفانه و شفاف درباره حادثه درگذشت محمد مرسی در اسرع وقت توسط یک سازمان مستقل شد.

مرسی در نخستین انتخابات دموکراتیک تاریخ مصر در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۲ رئیس جمهور این کشور انتخاب شد اما در ۳ ژوئیه ۲۰۱۳ ژنرال عبدالفتاح السیسی علیه او کودتا کرد.

محمد مرسی از زمان کودتا تاکنون در زندان به سر می‌برد.

وی نخستین رئیس‌جمهور مصر پس از انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ و پنجمین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی