ترامپ

رسانه های آمریکایی روز گذشته مطالبی را در مورد تصمیم «ترامپ»برای حمله به ایران منتشر کردند و امروز نیویورک تایمز درباره فردی مطلب نوشته که وی«پرزیدنت» را از انجام این کار منصرف کرده است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از نیویورک تایمز، یکی از مجریان فاکس نیوز در لحظات آخر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را از صدور فرمان حمله به ایران منصرف کرده است.

به نوشته نیویورک تایمز، این فرد «توکر کارلسون» نام دارد. وی که از مجریان شناخته شده فاکس نیوز است به ترامپ گفته که حمله به ایران احمقانه است.

کارلسون همچنین به ترامپ گفته که جنگ طلبان همراه او واقعاً و از صمیم قلب در اندیشه منافع رئیس جمهور نیستند و اگر ترامپ جنگ با ایران را آغاز کند شانس پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ را از دست می‌دهد.

«نیویورک تایمز» در مطلب دیگری به نقل از یک منبع آگاه می‌نویسد یکی از مهمترین دلایلی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا از تصمیم ادعایی خود مبنی بر اقدام نظامی علیه ایران انصراف داد این بود که در داخل دولت واشنگتن از بابت اینکه مبادا پهپاد ساقط شده واقعاً حریم سرزمینی ایران را نقض کرده باشد؛ نگرانی وجود داشت.

گفتنی است آمریکا مدعی شده که پهپاد جاسوسی که روز پنجشنبه ساقط شد؛ حریم هوایی ایران را نقض نکرده و به اشتباه مورد حمله قرار گرفته است.

این در حالی است که «مجید تخت روانچی» نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل تاکید می‌کند که پهپاد جاسوسی ساقط شده به هیچ‌یک از هشدارها برای خودداری از ورود به حریم هوایی ایران توجه نکرده است.

وی در گفتگو با شبکه رادیویی «ان پی آر» با بیان اینکه تلاش ایران برای تماس با این پهپاد از طریق پیام‌های رادیویی بی نتیجه بود؛ افزود که این پهپاد به حریم هوایی ایران نزدیک و نزدیکتر شده تا اینکه چاره‌ای جز ساقط کردن آن برای نیروهای سپاه باقی نماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی