امریکا

در حالی که رسانه‎های غربی مدعی هستند که آمریکا به تلافی سقوط پهپاد، علیه رایانه‎های کنترل پرتاب‌گرهای موشکی ایران عملیات سایبری انجام داده است، وزیر ارتباطات کشورمان، صحت این ادعا را رد کرد.

به گزارش ایران پژواک، رسانه‏‌هایی چون آسوشیتدپرس، واشنگتن پست و نیویورک‎تایمز مدعی شده‌‏اند که آمریکا در واکنش به سرنگونی پهپاد جاسوسی خود، سیستم‌های کامپیوتری ایران را که مسئول کنترل پرتاب‌گرهای موشکی هستند؛ هدف تهاجم سایبری قرار داده است.

ادعا می‎شود این حمله روز پنجشنبه و بعد از انصراف دونالد ترامپ رئیس‎جمهوری آمریکا از واکنش نظامی به سرنگونی پهپاد اتخاذ شده است.

۲ منبع آگاه به آسوشیتدپرس گفته‎اند تهاجم سایبری تحت موافقت ترامپ صورت گرفته است.

حتی ادعا می‏‎شود اقدام سایبری که سیستم‎های کامپیوتری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار داد؛ ازجمله گزینه‎های مطرح در واکنش به حوادث هفته گذشته دریای عمان بوده است.

گفتنی است ایران هنوز به ادعاهای مطرح شده از سوی رسانه‏‌های غربی واکنش نشان نداده است.

تکمیلی

ساعاتی پس از این ادعا، مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توئیت کرد:

"رسانه‌ها از صحت حمله سایبری ادعایی به ایران پرسیدند. باید بگویم که مدتهاست ما با تروریسم سایبری -مثل استاکس‌نت- و یکجانبه‌گرایی-مثل تحریمها- مواجهیم. نه یک حمله، بلکه در سال گذشته ۳۳میلیون حمله را با سپر دژفا خنثی کردیم. حمله موفقی از آنها صورت نگرفته، هرچند تلاشهای زیادی می‌کنند".

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی