چاچیچ

پس از جدایی برانکو ایوانکوویچ کروات از تیم فوتبال پرسپولیس، نام گزینه‌های زیادی برای جانشینی این مربی اعلام شد که جدی‌ترین آن آنته چاچیچ ۶۵ ساله است.

به گزارش ایران پژواک، او سابقه هدایت تیم ملی کرواسی را پیش از حضور زلاتکو دالیچ داشته و کارنامه مربیگری خوبی دارد، اما نتوانسته جام‌های زیادی کسب کند و به همین دلیل هواداران تیم سرخپوش علاقه ندارند تا او سرمربی تیم شان شود.

چاچیچ مربیگری را از سال ۱۹۸۶ آغاز کرد و روزهای بسیار خوب و تلخی را در پست مربیگری سپری کرد. او در تیم‌های اینتر زاپرشیچ، لوکوموتیو، دینامو زاگرب و… مربیگری کرد و موفق شد در سطوح مختلف لیگ کشورش، قهرمانی را تجربه کند. چاچیچ در سال ۲۰۱۲ موفق شد با دیناموزاگرب در لیگ کرواسی دبل کند و همچنین سابقه کار در تیم ملی کرواسی را دارد.

طبق شنیده‌ها چاچیچ از دوستان برانکو محسوب می‌شود و رابطه خوبی با سرمربی سابق پرسپولیس دارد. او با برانکو در باشگاه دیناموزاگرب فعالیت کرده و گزینه معرفی شده از سوی برانکو برای هدایت پرسپولیس است.

لازم به ذکر است، آخرین دوران مربیگری او به تیم ملی کرواسی بازمی گردد که پس از اخراج نیکو کواچ، وی جای سرمربی کنونی بایرن را گرفت و موفق شد به یورو ۲۰۱۶ راه پیدا کند. کرواسی با چاچیچ موفق شد در جام ملت‌های اروپا اسپانیا را شکست دهد و به عنوان سرگروه به مرحله حذفی برود، اما در مرحله یک هشتم نهایی کروات‌ها مغلوب کریستیانو رونالدو و تیم ملی پرتغال شدند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند. نکته قابل توجه این است که او هیچ گاه در فوتبال آسیا مربیگری نکرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی