ایران

نمایندگی آلمان در سازمان ملل از درخواست اروپا از تهران مبنی بر عدم خروج از برجام خبر داد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از اسپوتنیک، معاون نماینده دائم آلمان در سازمان ملل از درخواست اروپا از تهران مبنی بر عدم خروج از برجام خبر داد.

وی گفت: کشورهای اروپایی نظارت بر توافق هسته ای با ایران را ادامه می دهند و از تهران می خواهند که از این توافق خارج نشود.

نماینده آلمان در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت: اکنون زمان مهم و کلیدی برای برجام و تلاش جامعه بین المللی در جهت حفظ این توافق است. همراه با شرکای اروپایی، در صورتی که ایران وظایف خود را در چارچوب برجام عملی کند، آلمان به طور کامل در برجام باقی می ماند.

به گفته وی تصمیم واشنگتن برای خروج از برجام باعث تاسف و ناراحتی برلین شده است. آلمان در خصوص تصمیم آمریکا برای ترک یکجانبه از برجام، تشدید تحریم ها علیه ایران و امتناع واشنگتن از تمدید معافیت برخی از کشورها برای خرید نفت ایران، عمیقاً متاسف است.

در عین حال نماینده آلمان بیان داشت که برلین نگران بیانیه تهران است که محدودیت ها در چارچوب برجام در زمینه منابع اورانیوم غنی شده و آب سنگین را رعایت نخواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما از ایران می خواهیم که پرتاب موشک ها و کارهای مرتبط با این موضوع را انجام نداده و از چنین بیانیه هایی در کنار پرتاب ها خودداری نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی