علی ربیعی

سخنگوی دولت اعلام کرد که در ستاد اقتصادی بحث قیمت مسکن و اجاره آن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایران پژواک، علی ربیعی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با بیان اینکه امروز در ستاد اقتصادی بحث قیمت مسکن و اجاره آن مورد بررسی قرار گرفت، گفت: غیر از سیاست‌هایی که به بخش مسکن مربوط می‌شود، سایر سیاست‌هایی که مستقیماً به بخش مسکن بازمی‌گردد مورد بررسی قرار گرفت و همچنین مطرح شد که ۱۲۰ مقصد صادراتی برای تولیدات کشورمان در نظر گرفته شود که از این منظر بتوانیم  بیش از ۴۰ میلیارد دلار ارز برای کشورمان را تامین و  تولیدات‌مان را افزایش دهیم.

پیش‌بینی می‌کنیم دو استان دیگر وارد پیک کرونا شوند

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کرونا از موضوعاتی است که ما همیشه در جلسات خود آن را پیگیری می‌کنیم و این مسئله اولویت‌دار ما است و بنا بر نظر کارشناسان ما و نیز کارشناسان بین‌المللی همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین راه برای مقابله با این بیماری است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ۷ استان در حال حاضر در مرحله پیک قرار دارند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که بعد از خروج تدریجی این هفت استان، دو استان دیگر وارد پیک می‌شوند، اما امروز به جز برخی شهرها که در مرحله اوج پیک هستند، ای سی یو های ما خلوت است.

ربیعی تاکید کرد: در استان‌هایی که در ماه‌های اخیر وارد پیک شدند، مرگ و میر ما کمتر از استان‌هایی است که در ماه‌های قبل دچار پیک شدند و این امر علامت خوبی است که نشان از تسلط بخش درمان بر موضوع بهداشت دارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تحریم‌های آمریکا علیه چین و واکنش ایران دربرابر آن، اظهار کرد: دخالت غیرقابل‌قبول آمریکا را محکوم می‌کنیم و این موضوع را تاسف‌آور می‌دانیم. آمریکا فاقد هرگونه صلاحیت برای اتخاذ چنین موضع‌گیری‌های دخالت‌جویانه است و ما هم موضع خود را در این زمینه در قالب نامه‌ای به سران چین اعلام  کردیم.

ارجاع مساله خشونت‌های اخیر علیه دختران به کمیسیون‌های فرهنگی و حقوقی دولت

وی با اشاره به اخبار منتشرشده درباره اقدامات خشونت‌آمیز علیه دختران در روزهای اخیر، اظهار کرد: متاسفانه ما هفته گذشته شاهد اعمال خشونت‌هایی علیه دختران بوده‌ایم. این موضوع‌ها به کمیسیون‌های فرهنگی و حقوقی دولت ارجاع شد و امیدواریم در قالب فرهنگ سازی آن را دنبال کنیم.  

 ربیعی  همچنین با اشاره به  نشست هفته گذشته هیئت وزیران گفت: در جلسات اخیر دولت، کمیسیون‌ها و ستادها هم در حوزه مسائل داخلی با تمرکز بر مسائل اقتصادی و هم در حوزه خارجی مسائل متعددی را دنبال کردیم. در بحث اقتصاد مهمترین مسائلی که در کمیسیون‌ها در جلسات مختلف دنبال شد بحث مسکن، ارز، کنترل قیمت‌ها، ضرورت افزایش تولید و جایگزین کردن تولیدات داخلی جای کالاهای نیم‌ساخته و کامل‌ساخته بود که مورد تصمیم گیری قرار گرفت و خوشبختانه در مقاطع مختلف تصمیم گیری واردات کالاهای بیشتری به ایران ممنوع می شود.  

سخنگوی دولت ادامه داد: یکی از بحث ها بحث گسترش صادرات بود که خوشبختانه با فروکش کردن موانع کرونا، ۴۱ میلیارد دلار را برای سال ۹۹ هدف‌گذاری کردیم و آمارها نشان می دهد الان درحال برگشت به تعادل هستیم.

تصویب پیش نویس نهایی برنامه ۲۵ ساله همکاری های ایران و چین

وی اظهار کرد: تصمیم و مصوبه مهم جلسه گذشته هیئت وزیران  در حوزه سیاست گذاری، پیش نویس نهایی برنامه ۲۵ ساله همکاری های ایران و چین بود که به تصویب رسید و این امر پیشرفت بزرگی در تعمیق روابط با چین محسوب می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه این طرح اثبات‌کننده شکست‌های امریکا و سیاست‌های این کشور برای منزوی کردن ایران و قطع ارتباط ایران با جامعه بین‌المللی است، تاکید کرد: عزم جمهوری اسلامی بر توسعه روابط با دیگر کشورها است. این راهبرد با اتخاذ رویکرد برد - برد و تاکید بر سیاست‌های متوازن جهت تامین منافع متقابل، نوید بخش همکاری‌های طولانی مدت هم است.

وی ادامه داد: این برنامه به اعتقاد ما فصل جدیدی در سپهر ارتباطات دو تمدن بزرگ چین و ایران باز خواهد کرد و گام مشترک در تعمیق روابط خواهد بود. بخش مهمی از آن با تفاهم صورت گرفته و مذاکرات انجام شده به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.

ربیعی ادامه داد: مفاد مهمی مانند گسترش همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و تجاری، گسترش همکاری‌های دانشگاهی در بخش فناوری و علم، ‌ تقویت و اجرای قانون و همکاری‌های امنیتی در حوزه‌های مختلف از جمله تروریسم، حمایت از یکدیگر در مجامع بین اللملی و گسترش همکاری‌های نظامی در این برنامه گنجانده شده است.

سخنگوی دولت افزود: در زیربخش هر یک از این موارد، طیف متنوعی از حوزه‌های همکاری مانند نفت خام، پتروشیمی، راه آهن، اتصالات دریایی با هدف ارتقای جاده ابریشم و مباحثی در کنار توسعه مانند ریشه کردن فقر و بهبود معیشت مردم در مناطق کمتر توسعه یافته مورد توجه قرار گرفته است. نحوه عملکرد و اجرا آن در مذاکرات جداگانه‌ای انجام خواهد شد.

ربیعی ادامه داد: این یک نمونه است و باید به عنوان سرآغازی برای گسترش چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه با ملت‌های دوست و پایه‌ریزی روابط استراتژیک در جهت تامین منافع بلندمدت و متقابل با همه کشورهایی که تمایل به همکاری دارند مورد توجه قرار بگیرد.

هیچ راهی جز چندجانبه‌گرایی و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و میان منطقه‌ای وجود ندارد

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه آمادگی داریم بر همین اساس با همه همسایگان و کشورهای منطقه برای تنظیم یک نقشه راه روشن و جامع همکاری کنیم، اظهار کرد: ما عمیقاً اعتقاد داریم که هیچ راهی جز چندجانبه‌گرایی و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و میان منطقه‌ای برای مواجهه با چالش‌های متنوعی که پیش روی رشد و توسعه است، وجود ندارد.

قطعنامه سه کشور اروپایی قطعاً بی پاسخ نمی‌ماند

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که موضع دولت دربرابر سکوت اروپا در زمینه اقدامات آمریکا علیه ایران چیست، تاکید کرد: آنچه که به عنوان قطعنامه  به امضای سه کشور اروپایی علیه ایران در ماه‌های اخیر رسیده است، نشان از عدم پایبندی به تعهدات از سوی آنان در برابر برجام دارد و ضعف حیرت‌آور آنان دربرابر آمریکا را نشان می‌دهد. این قطعنامه قطعاً بی پاسخ نمی‌ماند و در حال بررسی همه گزینه‌های موجود در این زمینه هستیم و پاسخ حقوقی ایران به زودی اعلام می‌شود.

ربیعی در ادامه گفت: ظاهراً سه کشور اروپایی تصمیم دارند به دلجویی مصیبت‌بار خود از رژیم آمریکا ادامه دهند که به نفع اروپا در آینده جهان نیست. جهانیان رفتار اروپا مقابل یک ظلم و زور را نظاره می‌کنند. آنان در مذاکرات ادعا می‌کنند این ظلم را  قبول ندارند، اما برابر خطرات یک رژیم یاغی که مقابل صلح و امنیت جهانی است به این شکل عمل می‌کنند. در آینده این ظلم و فشار فقط علیه ایران نخواهد بود، بلکه علیه خود اروپایی‌ها هم اعمال خواهد شد که شواهد آن نیز قابل مشاهده است.

وی اظهار کرد: این قطعنامه موجب نخواهد شد بدون درنظر گرفتن ملاحظات قانونی و رویه‌های سازمان‌های بین المللی خود را به توهم توطئه رژیم صهیونیستی و آمریکا پاسخگو بدانیم. تبدیل کردن امر جاسوسی به یک امر سیاسی، بدعتی تازه است که سازمان‌های جاسوسی با ادعای جاسوسی می‌خواهند سندهای معتبر بین المللی تولید کنند.

تحریم کنندگان انتظار داشتند نابودی ایران رخ دهد

ربیعی در پاسخ به این پرسش که تدایبر دولت در برابر کمبود بودجه و مشکلات اقتصادی چیست، اظهار کرد: روند بودجه از سال ۹۳ به این سمت حرکت کرده که وابستگی به نفت را از اقتصاد ایران کم کنیم. ما امروز می‌توانیم بگوییم که اقتصاد بدون نفت را تجربه می‌کنیم. ما امروز به صادرات غیرنفتی و تولیدی خود چشم داریم.

وی افزود: ما نمی‌گوییم که این تحریم‌ها هیچ تاثیری نداشته است، بلکه می‌گوییم تحریم‌کنندگان انتظار داشتند که ما از این وضعیت آسیب جدی بخوریم و پیش‌بینی می‌کردند که نابودی ایران رخ دهد اما چنین چیزی اتفاق نیفتاد و ملت ایران دربرابر این بدخواهی مقاومت کرد.

ابعاد مختلف همکاری‌های بین ایران و افغانستان بررسی شد

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره سفر هیئتی از افغانستان به ایران در روزهای اخیر گفت: این سفر نشان از مراقبت و پاسداری ما از روابط دیرینه با افغانستان دارد. ابعاد مختلف همکاری‌ها بررسی شد و ما یک‌بار دیگر با تأسف بر حوادثی که در مرزها رخ داد، تاکید کردیم که این ماجرا به علت سواستفاده قاچاقچیان انسان و چگونگی نظارت بر مرزها است که هر دو طرف بر کنترل بیشتر مرزها تاکید کردند.

ربیعی ادامه داد: ما سند جامع همکاری راهبردی دو کشور را در این نشست مطرح کردیم و این طرح بعد از تدوین به امضای روسای جمهور دو کشور ظرف چند ماه آینده خواهد رسید.

هرچه پیش برویم بهانه‌جویی‌ها علیه دولت و شخص رییس جمهوری بیشتر می‌شود

وی در پاسخ به پرسشی درباره ماجرای ساخت ملکی در جماران متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری و علت انجام چنین کاری از سوی دولت و نیز از میان بردن ظرفیت محیط زیست آن ملک، اظهار کرد: هرچه پیش برویم بهانه‌جویی‌ها علیه دولت و شخص رییس جمهوری بیشتر می‌شود. من نه این را به نفع مردم و نه به نفع کشور ارزیابی می‌کنم. نظارت کردن بر هر کاری قابل قبول است اما این ماجرا از این جنس نیست.

ربیعی تصریح کرد: اول از همه میان رییس‌جمهوری و ریاست‌جمهوری قلب معنا کردند و چند دروغ بزرگ در این میان مطرح شد. این یکی از املاک مربوط به دولت است نه شخص رییس‌جمهوری. این ملک چون برای دولت است قابل واگذاری نیست و دولت‌های قبل هم از این ملک استفاده کردند و در سال ۸۳ شورای شهر رای به غیرباغ بودن این ملک داده و حتی گودبرداری به عمق ۱۸ متر انجام شده که چون مشکلاتی برای اهالی ایجاد کرده بود کار ساخت این ملک آغاز شد.

سخنگوی دولت یادآور شد: ضمن اینکه این ملک ۴۰۰۰ متر نیست ۱۴۰۰ متر است که با بازبینی‌ها و اصلاحات به ۸۱۰ متر کاهش یافته که اگر با سرعت برق هم در این دولت آن را بسازیم، نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم. اگر این ملک ساخته شود هم به دولت بعدی می‌رسد و آنان از این ملک استفاده خواهند کرد.

ربیعی تاکید کرد: این دولت خودش درخواست استفاده تغییر کاربری این ملک از مسکونی به اداری را داشته است و حتی اگر این ملک ساخته شود هم اصلأ استفاده از آن ملک به دولت فعلی نمی‌رسد. اما در مورد آن که چند اصله درخت قطع شده به هرحال در ساخت برخی از  املاک این ماجرا پیش می‌آید و بعد هم طبق قانون هرکسی که این اقدام را انجام دهد موظف به کاشت مجدد و جایگزینی است.

وی افزود: اما آنچه در این میان نادرست بوده است بحث ساخت یک نیم‌طبقه است که آن را هم باید خود مدیر پروژه برود و با شهرداری صحبت کند و مشکل را رفع کند.

روند بالارفتن قیمت‌ها در بازار سکه گذراست

وی در پاسخ به پرسش ایسنا، مبنی بر اینکه دستگیری افرادی همچون سلطان سکه چه تاثیری بر بازار طلا و سکه گذاشته است آن‌هم درحالی که روند افزایشی قیمت سکه را در روزهای اخیر شاهدیم، اظهار کرد: اعتقاد اقتصاددانان این است که روند بالارفتن قیمت‌ها در بازار سکه به صورت گذرا است و نیز به دلیل  تاثیر کرونا است که از اول سال اخیر به علاوه آخرین ماه سال گذشته این روند آغاز شده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دوستان ما در بانک مرکزی برای اعمال مدیریت در شرایط ضروری بر بازار کاملاً آماده هستند و در عین حال ما واگذاری‌ها را هم ادامه خواهیم داد که بخشی از نقدینگی را جمع کنیم که البته در این زمینه نیازمند همکاری همه هستیم و به یک اهتمام ملی در این باره نیازمندیم.

ربیعی تاکید کرد: ارز ما هم در برخی از کشورها آزاد شده که وزارت خارجه به زودی آن را اعلام می‌کند. صادرات نفتی ما هم دارد بهتر می‌شود و صادرات غیرنفتی ما هم در بهترین دوران می‌رسد و کاهش قیمت ارز را تجربه خواهیم کرد.

وی افزود کرد: سال گذشته اسامی ۱۵۰ نفر که حدوداً ۷.۲ میلیارد دلار را پس نداده‌اند به قوه قضاییه معرفی کردیم. بانک مرکزی نیز بر بازار، تمرکز مدیریت دارد و فکر می‌کنم ما سیاست‌های درستی را در این خصوص داریم.

تصمیم رئیس‌جمهور در مورد وام ازدواج، علیه سوءاستفاده از وام ازدواج است

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره دستور اخیر رئیس جمهور برای اصلاح قانون وام ازدواج اظهار کرد: در سال ۹۶ حدود هشت‌هزار نفر در سال ۹۷، ۱۰ هزار نفر و در سال ۹۸، ۱۳ هزار نفر از دریافت‌کنندگان وام ازدواج سنی بین ۵۰ تا ۶۵ سال داشتند که به عنوان ازدواج اول وام گرفتند.

وی افزود: همکاران ما در حوزه جوانان این مقوله را مشکوک می دانند و در سال ۹۸، دو هزار و ۵۰۰ نفر از دریافت کنندگان وام ازدواج زیر ۱۵سال سن داشتند که ۹۸ درصد آنها دختران زیر ۱۵ سال هستند.

ربیعی گفت: در این خصوص سوءاستفاده‌های مختلف مطرح می‌شود، بنابراین با توجه به نیت قانونگذار برای کمک به جوانان جهت ازدواج پیشنهادی را وزارتخانه ذی‌ربط تهیه و به آقای رئیس‌جمهور ارائه کرده است که گفتند بر اساس این پیشنهاد وام ازدواج در اختیار افرادی قرار گیرد که در سن ازدواج هستند و این وام موجب تشکیل واقعی خانواده شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: از سوی دیگر بیم خرید و فروش دختران برای دریافت وام ازدواج نیز می رود. به همین دلیل این تصمیم گرفته شد. تصمیم رئیس‌جمهوری علیه سوءاستفاده از وام ازدواج است.

بیشترین میزان ابتلا و مرگ و میر کرونا مربوط به تجمعات و مراودات سنتی است

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره چرایی عدم بازگشت محدودیت‌ها با توجه به شیوع صعودی کرونا در کشور، گفت: برای دولت اساسا مسئله ایجاد توازن و تعادل بین دو خواست، اصل مهم است؛ حفاظت از جان در برابر ویروس و حفاظت از جان در برابر فقر و بیکاری. این دو باید توامان پیگیری شود و امروز مسئله جهان هم همین موارد است. در همه کشورهای دنیا که این ویروس را تجریه کرده‌اند چنین تناقضی در آنجا هم وجود دارد. البته حفظ جان مردم برای ما همواره اولویت دارد.

وی افزود: سیاست‌های دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برای ایجاد تعادل بین سلامت و معیشت مردم پیشتاز بوده و استراتژی ما امروز حداکثر معیشت و حداکثر مراقبت است. بنابراین ما در این جهت باید با مردم صحبت کنیم و همکاری آنها را بطلبیم وگرنه ما ناچاریم که تعطیلی های موجود را برداریم. بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین میزان ابتلا و مرگ و میر شهروندان در مراکز تولیدی و اقتصادی رخ نمی‌دهد، بلکه مربوط به تجمعات عزا و عروسی و محل اجرای مراودات سنتی است. پس در صنایع بزرگ ما اساسا با آسیب‌های جدی مواجه نبوده‌ایم.

ربیعی گفت: در بخش خدمات و کارگاه‌های کوچک هم مراقبت‌ها افزایش یافته است. ما مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کردیم اما این جمعیت‌ها به یک شهرستان می‌روند و سه روز با موضوعی جشن برپا می‌کنند. با چنین وضعیتی تعطیلی‌ها برای این افراد هیچ فایده‌ای ندارد. بازگشایی در صنایع و تولید مسئله ما نیست، رفتار و سبک زندگی مردم را باید به سمتی ببریم که ضدشیوع کرونا عمل کنند.

هر چه به پایان دولت نزدیک می‌شویم شایعات بیشتر می‌شود

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره ریشه شایعه‌ استعفای برخی مسئولان و اعضای کابینه و اینکه آیا در زمینه مقابله با کرونا اختلافی در دولت وجود دارد؟ تصریح کرد: هر چه به پایان دولت نزدیک می‌شویم شایعات بیشتر می‌شود. متاسفانه عده‌ای با مقاصد ناچیز با دامن زدن به شایعه موجب تضعیف دولت می‌شوند اما واقعیت این است که هیچ یک از مواردی که گفته شد، بستر واقعی در دولت ندارد، نه استعفایی از آقایان دژپسند و نمکی سراغ داشتیم و نه طرح مسئله شده است.

وی یادآور شد: البته در مبارزه با کرونا همواره دو دیدگاه بخش سلامت و اقتصاد را داشتیم و اختلاف‌نظرهای فنی در اجرا وجود داشته است، اما خوشبختانه دولت آنقدر یک پارچه است که وزرا و سازمان‌ها در این شرایط در کنار هم قرار داشته و هر شایعه‌ای در این زمینه را تکذیب می‌کنم.

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا دولت در مورد کارگران با حقوق حداقلی و اعطای بسته حمایتی به آنها تصمیم گرفته است؟ گفت: یک بازنشسته با سه فرزند ۲ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان حقوق دارد و امروز جلسه‌ای است با حضور  اعضای کانون بازنشستگان و رییس تامین اجتماعی که تصمیم‌گیری‌هایی انجام خواهد شد. ما برای متناسب‌سازی به فرمول‌هایی نیاز داریم. امیدواریم با ترکیب بن خواروبار و حق مسکن به عدد مورد قبول بازنشستگان برسیم. هرچند هیچ کدام از این‌ها کافی نیست.

آخرین تصمیمات دولت برا کنترل قیمت مسکن 

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بحرانی مسکن تاکید کرد: معمولا اتفاقی که در حوزه اقتصاد می‌افتد، ناشی از مسائلی است که نمی‌خواهم وارد آنها شوم. تاثیر مسائل سیاسی بر اقتصاد ایران کم نبوده است و باید از مواضعی که برخی می‌گیرند مراقبت کنیم. ما در حوزه مسکن روی چند استراتژی در حال حرکت هستیم. یکی تمرکز بر تولید مسکن است.‌ ما یک راه منطقی را افزایش مسکن می دانیم و آن را آغاز کردیم. سیاست دیگر ما سیاست بانکی و وام های بانکی و بالا بردن سهم مسکن از وام ها بوده است.

ربیعی افزود: بحث دیگر، تشویق برای ساخت و فروش در بخش خصوصی و نهادهای عمومی است و بخشی هم در حوزه مستأجران و اجاره‌نشینی بود که به پیشنهاد امروز ما و بررسی آن در جلسه آینده ستاد موکول شد و یکی دیگر از تصمیمات ما این است که قطعا روی زمین‌های دولتی تصمیم‌گیری شود و علاوه بر پیگیری موضوع مسکن مهر و طرح مسکن ملی، تمرکزی هم بر مسکن حمایتی روستاییان و مددجویان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: ما کماکان در حال کنترل و تقویت هستیم که سرمایه مردم در بورس بماند و به بخش مسکن نیاید. تا جایی که می دانیم خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد و فقط قیمت‌ها بالاتر می‌رود و فشار به مستأجران وارد می‌شود. در زمینه خودرو هم بیشتر این روزها اعلام قیمت است تا اینکه خریدوفروشی شود. امیدواریم بتوانیم با این سیاست‌ها تاثیری بگذاریم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در مورد عرصه مسکن مهر، مجلس به وزارت راه اجازه داده است بنا به درخواست متقاضی مسکن مهر با فروش عرصه واحد مسکن مهر و تبدیل آن از ۹۹ ساله به مسکن ملکی به صورت داوطلبانه منابعی به دست بیاورند که مسکن مهر را تکمیل کنند. فروش عرصه و ملک مسکن مهر هم باید به درخواست متقاضی صورت گیرد. و هیچ اجباری در این زمینه وجود ندارد.

از واژه شکست استفاده نکنیم

ربیعی در پاسخ پرسشی درباره افزایش قیمت خودروها و اینکه آیا برنامه دولت در مقابله با گران‌فروشی به شکست رسیده است، گفت: از واژه شکست استفاده نکنیم. مجموعه‌ای از  عوامل و تحریم‌ها تاثیرگذار است. کاری که ما می‌توانستیم انجام دهیم تحویل خودرو بود. ما دو خودروساز بزرگ داریم و ۵۵ درصد تحویل خودرو را افزایش دادیم. برای تامین مواد اولیه کمیته‌ای با حضور وزارت خارجه، وزارت صمت و بانک مرکزی تشکیل شده و واقعا یک تیم درست شده که این افزایش صورت گرفته است‌. تولید ما ۲۳ درصد در ایران‌خودرو و ۱۸ درصد در سایپا افزایش داشته است و تحویل فوری خودروها را زودتر از موعد مقرر آغاز کردیم.

وی تأکید کرد: در بخش خودرو معامله زیاد انجام نمی‌شود و در کل محصولات ایران‌خودرو افزایش قیمت ۱۰ درصدی و سایپا ۲۳ درصد داشته است. اگر روند تولید را با همین سرعت افزایش دهیم فکر می کنم بتوانیم مجدداً قیمت‌های پایین را تجربه کنیم.

دولت با افزایش تعرفه تلفن ثابت مخالف است

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره اخبار منتشر شده در زمینه افزایش تعرفه تلفن گفت: در مورد افزایش تعرفه تلفن، سهام‌داران عمده شرکت مخابرات تصمیم به افزایش تعرفه گرفته‌اند که این افزایش هم عدد قابل‌توجهی است. نماینده دولت در این مجمع با افزایش تعرفه مخالفت کرده‌اند و وزیر ارتباطات و همکارانشان با این افزایش مخالف هستند و دولت نیز موافقتی با این افزایش قیمت ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی