• ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
  • کد خبر: 26342
کنکور

معاون منابع انسانی قوه قضائیه از جذب ۹ هزار و ۶۰۰ نفر در کادر اداری این قوه از طریق آزمون خبر داد.

به گزارش ایران پژواک، محمدباقر الفت در حاشیه برگزاری آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه با بیان اینکه حدود ۱۰۴ هزار داوطلب برای شرکت در این آزمون نام نویسی کردند افزود: این آزمون در ۵۹ شهر و مرکز استان و ۲۷۴ حوزه برگزار شد و به طور متوسط در هر حوزه ۴۰۰ نفر کردند.

وی ابراز امیدواری کرد نتایج آزمون در دو ماه نخست سال آینده اعلام شود و مراحل بعدی فرایند جذب از جمله استعلام‌ها و گزینش تا پایان سال ۱۴۰۱ صورت گیرد.

آقای الفت به شرکت ۱۰۴ داوطلب در این آزمون اشاره کرد و گفت: از این تعداد، ۲۰ هزار نفر با اولویت‌های علمی انتخاب می‌شوند که دو برابر نیاز دستگاه قضایی و ظرفیت قانونی اختصاص داده شده است.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه افزود: ۲۰ هزار نفر از افرادی که بیشترین نمره از ۱۰۰ نمره را در آزمون کسب کنند انتخاب می‌شوند تا وارد فرآیندهای بعدی استخدام از جمله استعلام، استخبار و گزینش و در نهایت مصاحبه روانشناسی شده و از این تعداد ۹ هزار و ۶۰۰ نفر استخدام دستگاه قضایی می‌شوند.

آقای الفت با اشاره به وجود سهمیه‌ها برای جذب افراد براساس قانون، از جمله جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران، معلولان و شاغلین در شوراهای حل اختلاف گفت: با رعایت این سهمیه‌ها و دارا بودن مزیت علمی، ۲۰ هزار نفر درمراحل ابتدایی آزمون انتخاب شده و به واحد جذب معرفی می‌شوند.

وی به کمبود شدید کادر اداری و قضائی در قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: کار دستگاه قضائی در چندسال گذشته افزایش زیادی داشته و امروز به صورت متوسط، ۵۰ درصد پست‌ها فعال است و ۵۰ درصد پست‌های دادگستری‌ها در ستاد و استان‌ها خالی است.

وی با بیان این که هم اکنون ۶۰ هزار نفر در دادگستری‌های سراسر کشور فعال هستند، افزود: در مجموع در قوه قضائیه ۹۸ هزار نفر به عنوان کادر اداری مشغول به فعالیت هستند.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه با بیان این که برگزاری این آزمون برای جبران کمبود کادر اداری دادگستری‌ها اعم از ستاد و صف است، گفت: جذب‌شدگان در دادگاه‌ها و دادسراها به عنوان کادر اداری مشغول به کار می‌شوند و همچنین برخی نیز در کادر اداری دادگستری‌ها فعالیت خواهند کرد.

آقای الفت افزود: ۵۰ درصد از داوطلبان این آزمون خانم هستند بنابراین ۵۰ درصد جذب شدگان از خانم‌ها خواهد بود و این ظرفیت خوبی برای رعایت عدالت شغلی میان آقایان و خانم هاست.

وی استان‌های لرستان، کردستان و نیز استان‌های خراسان جنوبی و شمالی را دارای بیشترین داوطلب در آزمون امروز بیان کرد و گفت: استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان و بوشهر کمترین شرکت کننده را در آزمون داشتند.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه برگزاری آزمون عمومی جذب کارکنان قوه قضائیه را مطابق ماده ۱۱۳ قانون برنامه توسعه ششم بیان کرد و افزود: بر اساس این قانون دستگاه قضایی مکلف بود از سال ۹۵ به مدت ۵ ساله، هر سال ۳۲۰۰ نفر به کادر اداری قوه قضائیه از طریق آزمون اضافه کند.

آقای الفت گفت: این اقدام در سال ۹۷ در مورد ۶۴۰۰ نفر از کارکنان انجام شد و در سال ۱۴۰۰ که سال پایانی است، ۹۶۰۰ نفر جذب خواهند شد.

وی به بازنشستگی تعداد زیادی از کارکنان قوه قضائیه و یا خروج برخی کارکنان از این قوه به علت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: باید برای جایگزینی آنان، نیرو داشته باشیم.

آقای الفت افزود: تلاش کردیم در این آزمون از نیروهای مستعد و تربیت شده در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها استفاده کنیم و توانمندی افراد را به عنوان یک اصل در جذب افراد قرار دادیم.

وی توانمندسازی را شعار مدیریت جدید قوه قضائیه بیان کرد و گفت: امیدواریم با جذب نیروهای نخبه هم به دستور قانون عمل کنیم و هم نیازمندی‌های قوه قضائیه را تا حدودی رفع کنیم.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه با بیان این که شرایط برای فعالیت در قوه قضائیه فراهم است، ابراز امیدواری کرد: حمایت‌های شایسته اداری از این داوطلبان و سایر شاغلان در قوه قضائیه داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی