• ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
  • کد خبر: 26393
دکتر قالیباف

رئیس مجلس گفت: برخی اوقات در جلسات می‌گفتند قالیباف نمی‌تواند با نیروهای سابقه دار کار کند و صرفا با افراد ناشناخته و جوان کار می‌کند اما سوال من از آنها این بود که خروجی کار من با این جوانان به همان اندازه خروجی کار با همان افراد به قول آنها با سابقه است؟

به گزارش ایران پژواک، محمدباقر قالیباف در نشست هم اندیشی با جوانان فعال فرهنگی و اجتماعی سراسر کشور که امروز به مناسبت روز جوان در تالار مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: برای من بسیار افتخار است که اکنون در روز جوان در میان شما جوانان باشم. یکی از دوستان جوان در این نشست یک مقام سرلشگری را  برای دفاع مقدس متوجه من دانستند. در حالی که در زمان دفاع مقدس تفاوتی میان فرمانده و فرمانبردار یا مقام بالا و یا پایین وجود نداشت. در واقع در آن زمان درجه و سازمان به آن معنا مطرح نبود، فضای دفاع مقدس مانند همین گروه‌های جهادی بود. گروه‌های جهادی که هر کدام از شهرها و روستاهای مختلف کنار هم جمع می‌شوند و یک کار جهادی انجام می‌دهند.

وی افزود: از همان روز اول که انقلاب به من اعتماد کرد و از سنین جوانی فرصت کار داد باور داشتم که من برای شغل به این میدان نیامده‌ام بلکه آمده‌ام کار کنم. معتقدم هر کجا فرصتی فراهم بوده کار را برای حضور جوانان فراهم کرده‌ام. برخی اوقات در جلسات می‌گفتند قالیباف نمی‌تواند با نیروهای سابقه دار کار کند و صرفا با افراد ناشناخته و جوان کار می‌کند اما سوال من از آنها این بود که خروجی کار من با این جوانان به همان اندازه خروجی کار با همان افراد به قول آنها با سابقه است؟ من به جوانان اعتماد داشتم و تا جایی که ممکن بوده فرصت را برای کار با جوانان فراهم کرده‌ام.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به جوانان حاضر در این جلسه گفت: کار با شغل متفاوت است. کار یعنی جوهره و هویت انسان، کار یعنی شخصیت انسان اما شغل یعنی بروکراسی و به معنای نان بر سر میخ بودن است.

قالیباف در بخشی دیگر از اظهارات خود بیان کرد: از همان سنین پایین که با امام (ره) و با نام آسمانی ایشان آشنا شدم باور داشتم که این مرد الهی جز برای خدا کلامی نگفته و جز در راه خدا گامی برنداشته است؛ بلکه فقط به مردم تکیه کرد و به جوانان اعتماد نمود. در واقع یک ارتباط عمیق و وسیعی میان ایشان با جوانان اتفاق افتاد. سخنرانی‌های امام (ره) را نگاه کنید و مردم باوری و خداباوری را در آن شاهد باشید. اگر مشکلی وجود داشت امام (ره) به مردم می‌گفتند که چنین مشکلی وجود دارد و شما آن را حل کنید.

رئیس مجلس ادامه داد: امام (ره) معتقد بودند کاری که مردم انجام می‌دهند باید از دخالت دولت دور باشد و دولت صرفا باید کار بر زمین مانده و کاری که مردم مایل به انجام آن نیستند را انجام دهد. در واقع خداباوری و مردم باوری در تمام شئونات انقلاب و در جای جای تفکرات و سخنان امام (رخ) نهفته بود.

وی در همین خصوص تصریح کرد: وقتی از جوانان سخن می‌گوییم معتقدیم که جوانان محور تحول هستند. حضرت آقا هم برای چنین جوانی ویژگی‌هایی را قائل هستند. ایشان می‌فرمایند جوان مومن آگاه، دانا، شجاع، کاردان و کاربلد که هم خوب کار می‌کند و هم کار خوب می‌کند. جوان پرانگیزه و انقلابی که من اعتقاد دارم این ویژگی‌ها باید در جای جای زندگی روزمره و در سبک زندگی ما دیده شود و وجدان ما باید قضاوت کند که ما در چنین مسیری در تلاش هستیم یا خیر؟ پس قرض از جوان گرایی فقط سن نیست، اگر کسی به خداباوری و مردم باوری و به سنت‌های الهی باور نداشته باشند و مدیریت را یک فن صرف بداند پیر و جوان آن تفاوتی ندارد. اگر من تحرک و چابکی یک جوان را نداشته باشم حق ندارم در این جایگاه کار کنم. در میان تقریبا ۲۹۰ نماینده مدعی هستم که هیچ کدام از نمایندگان به اندازه من در مجلس وقت نمی‌گذارند. در واقع ما حق نداریم وظیفه خدمتگزاری در مجلس را بر عهده بگیریم ولی یک نماینده دیگر معتقد باشد و بگوید من از رئیس مجلس بیشتر کار می‌کنم و وقت می‌گذارم.

قالیباف ادامه داد: دلیل ایجاد برخی مشکلات کنونی فاصله گرفتن از دو اصل مهم خداباوری و مردم باوری می‌باشد. راه حل و راه اصلاح این مشکلات هم این است که توبه کنیم و به همان خداباوری و مردم باوری بازگردیم. من معتقدم که برای رفع این مشکلات باید تلاش و کار کنیم، کار هم الزاما در حوزه نظام بروکراسی اداری و اجرایی نیست. پس از اتمام دورانی که در شهرداری بودم در مسجد امام رضا (ع) به فعالیت جهادی پرداختم. برخی را در این مسیر جمع کرده و از آنها خواستم که با من در این مسیر کار جهادی همراه باشند. اگرچه هیچ کدام از آنها با من همکاری نکردند اما من اعتقاد داشتم که من قرار است در این مسیر از نقطه A به نقطه B بروم. یک زمان خداوند مقدر می‌کند که برای رسیدن به نقطه مورد نظر در قرارگاه جهادی خاتم الانبیاء فعالیت کنم، یک زمان هم مقدر می‌کند که با دست خالی کار جهادی انجام دهم اما معتقدم یک سنگ برداشتن در این مسیر با دستان خودم در مقابل خداوند همان اجر و جایگاه کار با بولدوزر و ماشین آلات را دارد. به هر شکل اصل این است که ما باید در این مسیر کار و تلاش کنیم. برخی را که آنها را قبول هم نداشتم در این مسیر جمع می‌کردم تا ۲۰۰ یا ۵۰۰ میلیون تومان برای کار جهادی از آنها کمک دریافت کنیم که پس از آن مسجد را ترک می‌کردند و حتی جواب تلفن هم نمی‌دادند اما خداوند مقدر ساخت ۱۲ یا ۱۳ سال بعد در همین سالن مشروطه برای حوزه محرومیت زدایی در ۲۲۰۰ نقطه محروم کشور ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار بودجه‌ای در نظر بگیریم.

رئیس مجلس بودن یا عضو گروه جهادی بودن تفاوتی ندارد. باید برای رفع مشکل مردم کار کرد حتی اگر قرار باشد بخواهیم کفش مردم را واکس بزنیم. ما مسئول رزق و روزی خانواده خود نیستیم، رزق را خدا می‌دهد. ما مسئول کار کردن می‌باشیم.

وی همچنین بیان کرد: روزی نیست که به حال خود گریه نکنم و دلیل آن دیدن وضعی است که در سیستم امروز در مجلس و جاهای دیگر و حتی در مجلس انقلابی مشاهده می‌کنم. چرا که آنچه باید باشد نیست. خداوند عقد اخوت با کسی ندارد. باید توجه کنیم که شهید سلیمانی با عده‌ای افراد پا برهنه مومن در مقابل آمریکا ایستاد. شهید سلیمانی با زینبیون، فاطمیون و حیدریون ایستادگی کرد و با اینها پوزه آمریکا و هژمونی آمریکا را در منطقه بر زمین زد  و اینگونه جلوی داعش ایستاد و اکنون شاهد این عزت و افتخار است. در اقتصاد هم همین است، باید سفره‌ای پهن شود تا همگی بر پای آن بنشینند و از آن استفاده کنند اما اگر از ابتدای کار به دنبال منافع خود برویم برکت الهی از آن کار خارج می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: من معتقدم که تحول در کشور به دست شما جوانان مومن و انقلابی ایجاد می‌شود و تا زمانی که جان در بدن دارم این ظرفیت مهم جوانان را دنبال می‌کنم، شما هم باید بر مردم تکیه کنید و از خداوند کمک بخواهید، اینگونه نباشد که جوانی در خانه بنشیند و به دنبال این باشد که برای کار برای او لابی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی