روسیه

کرملین به دنبال سخنان "تحریک‌آمیز" یک مقام انگلیسی درباره بمباران روسیه، با هشدار درباره اینکه می‌تواند سایت‌های نظامی داخل انگلیس را بابت حمایت لندن از اوکراین هدف بگیرد، گفت مسکو همچنین می‌تواند دیپلمات‌هایی که به کی‌یف بازمی‌گردند هدف قرار دهد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از وب‌سایت دیلی‌میل، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت مسکو می‌تواند مجوز هدف گرفتن کشورهای عضو ناتو را که اقدام به مسلح کردن اوکراین می‌کنند، صادر کند.

او هشدار داد: آیا متوجه می‌شوید که روسیه هم می‌تواند به ‌منظور مختل کردن تدارکات نظامی لجستیک، به اهداف نظامی در قلمرو کشورهای ناتو که به رژیم کی‌یف تسلیحات می‌رسانند، حمله کند؟ بریتانیا یکی از این کشورهاست.

سخنان زاخارووا بعد از آن مطرح شد که جیمز هیپی، وزیر نیروهای مسلح انگلیس در مصاحبه‌ای گفت که لندن از حملات هوایی اوکراینی‌ها علیه زیرساخت‌های روسیه حمایت می‌کند. او گفت: این کاملا مشروع است که از تسلیحات انگلیسی برای چنین حملاتی استفاده شود، با اینکه در حال حاضر گمان نمی‌رود اینطور بوده باشد.

جیمز هیپی همچنین گفت اگر درگیری در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین بدون تحول باقی بماند، انگلیس آموزش نیروهای اوکراینی داخل اوکراین را از سر می‌گیرد.

اما سخنان این مقام انگلیسی به مذاق کرملین خوش نیاد و وزارت دفاع روسیه او را به "تحریک" متهم کرد. با تشدید بیشتر تنش‌ها، مسکو همچنین هشدار داد که به تلافی آن برای حمله به "مراکز تصمیم‌گیری" در کی‌یف، حتی اگر دیپلمات‌های انگلیسی و دیگر کشورهای غربی در آنجا حاضر باشند، آماده است.

در همین حال توبیاس الوود، رئیس کمیته منتخب دفاعی انگلیس گفت که اظهارات جیمز هیپی "پتانسیل دعوت به حملات تلافی‌جویانه در لهستان را دارد." او همچنین با بیان اینکه روسیه ممکن است اهداف غربی خارج از اوکراین را هدف بگیرد، به نشریه تایمز گفت که غرب "هر چه بیشتر درگیر یک جنگ نیابتی می‌شود."

همچنین در واکنش به حمایت جیمز هیپی از حملات اوکراین به خطوط تامین در روسیه، یک سخنگوی کرملین گفت: مایلیم تاکید کنیم که تحریک مستقیم رژیم کی‌یف توسط لندن به انجام چنین اقداماتی – در صورت انجام چنین اقداماتی – بلافاصله به واکنش متناسب ما منجر خواهد شد. همانطور که هشدار داده‌ایم، نیروهای مسلح روسیه با تسلیحات دوربرد بسیار دقیق در آمادگی شبانه‌روزی برای اجرای حملات تلافی‌جویانه به مراکز تصمیم‌گیری در کی‌یف به سر می‌برند. حضور مشاورانی از کشورهای غربی در این مراکز تصمیم‌گیری در اوکراین هم لزوما مشکلی برای روسیه به منظور اجرای اقدام تلافی‌جویانه ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی