لیندا توماس گرینفیلد

نماینده آمریکا در سازمان ملل با تاکید بر تعهد رئیس جمهور این کشور به بازگشت به توافق هسته‌ای، در یک کنفرانس خبری به سوالی درباره آخربن وضعیت مذاکرات وین پاسخ داد.

به گزارش ایران پژواک از وبگاه هیات آمریکا در سازمان ملل، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که چه اطلاعات جدیدی درباره مذاکرات وین در راستای احیای توافق هسته‌ای وجود دارد و آیا او درباره این موضوع با همکارانش در شورای امنیت سازمان ملل صحبتی داشته است یا نه، گفت: می‌توانم بگویم پیش‌رفت قابل توجهی در حل و فصل برخی مسائلی داشته‌ایم که از نظرمان برای بازگشت ما به توافق بر اساس پایبندی در ازای پایبندی ضروری‌ خواهند بود اما هنوز کارهای زیادی باید انجام شود و هنوز به توافقی دست نیافته‌ایم و امکان دارد به آن نرسیم.

گرینفیلد ادامه داد: مسلما، اگر دیپلماسی به فرجام نرسد، با بقیه[کشورها] در جامعه جهانی همکاری نزدیکی خواهیم داشت تا فشار بر ایران را افزایش دهیم. رئیس جمهور[جوبایدن] تعهد جدی داردکه ایران نباید اجازه دست‌یابی به یک سلاح را پیدا کند اما همچنین تعهد دارد که به برجام بازگردد. بنابراین ما در حال کار کردن روی این موضوع هستیم و باید دید که به کجا می‌رسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی