برجام

اعتماد نوشت: با نگاهی اجمالی به روند مذاکرات هسته‌ای حداقل بعد از اجرای کوتاه‌مدت برجام در چند سال اخیر می‌توان چنین ارزیابی نمود که نه روسیه و نه امریکا خواهان به نتیجه رسیدن برجام هر کدام نسبت به منافع ملی خود نیستند.

به گزارش ایران پژواک، امریکا با توجه به سابقه استعماری خود با عنایت به این مهم که روند عادی‌سازی روابط با جمهوری اسلامی ایران را دور از ذهن می‌پندارد ترجیح می‌دهد به هر بهانه‌ای مذاکرات را طولانی کرده تا کشور ایران نتواند به یک کشور عادی و بدون مساله از نظر آنان تبدیل شود، زیرا منافعی از سوی ایران برای خود در آینده نمی‌یابد.

با توجه به سیاست نگاه به شرق ایران و نیز روسیه با این تصور که اگر موضوع هسته‌ای حل شود، جایگاه روسیه در نزد ایران تضعیف شده حتی اگر رابطه با امریکا برقرار نشود، زیرا بر آن باور است رابطه ایران با اتحادیه اروپا گسترش خواهد یافت.

لذا مناسب است اکنون با نگاهی با تفاهم و تامل به جای تقابل و تخاصم با کل جهان و به جای اقتدارگرایی سیاست تعقل و تفکر و دوراندیشی در جهان متلاطم امروزی را جایگزین کنیم. چه بسا نه تنها گشایش مهم در سیاست خارجی رخ خواهد داد، قطعا زمینه اولیه برای رشد و شکوفایی اقتصاد فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی