یارانه

ماه گذشته حدود ۱۰ میلیون نفر از لیست دریافت یارانه نقدی جدید خط خوردند. بخش مهمی از این افراد به عدم دریافت یارنه خود اعتراض کرده‌اند و می‌خواهند بدانند دلیل حذف یارانه‌شان چه بوده است؟

به گزارش ایران پژواک، برخی از گمانه‌ها می‌گوید داشتن خودروی بالای ۳۰۰ میلیون تومانی ملاک حذف یارانه است و برخی دیگر می‌گویند دریافت حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان علت حذف یارانه برخی از دهک‌هاست.

اما معاون وزیر رفاه در گفتگویی به معیارهای شناسایی و حذف یارانه‌بگیران اشاره کرده و گفته نه داشتن خودروی بالای ۳۰۰ میلیون معیار حذف یارانه است و نه داشتن حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان در ماه.

اما معیار حذف یارانه چیست؟ به گفته این مقام مسئول، ممکن است خانواری دو خودرو داشته باشد و یارانه آنها حذف نشده باشد یا اینکه خانواری حقوق بالای ۱۰ میلیون داشته باشد. اینها معیار حذف یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی نیست.

معاون وزیر گفته برای شناسایی و حذف یارانه‌بگیران از ملاک‌های ترکیبی استفاده شده است. یعنی ترکیبی از شاخص‌های درآمدی و مالی افراد بررسی شده و نهایتا دهک‌بندی‌ها انجام شده است.

پیش از این برخی از گزارش‌ها حاکی از این بود که اگر خانواده‌ای خودروی بالای ۳۰۰ میلیون تومان داشته باشد، از لیست یارانه‌ها خط می‌خورد.

زمان اعلام نتیجه اعتراض به یارانه‌ها

۱۹ اردیبهشت ماه ۹ دهک یارانه گرفتند و حدود ۷٫۵ میلیون نفر نفر از این لیست خارج شدند. اما بخش مهمی از این افراد به عدم دریافت یارانه نقدی اعتراض زده‌اند. حالا معاون وزیر رفاه اعلام کرده نیمی از این افراد، یعنی حدود ۴ میلیون نفر مشمول یارانه جدید می‌شوند.

معاون رفاه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تا چند هفته آینده نتیجه اعتراض به دهک‌بندی یارانه‌ها از طریق پیامک به مردم ارائه می‌شود تا به سامانه حمایت مراجعه کنند.

پیش از این هم پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان‌های متولی نشان می‌داد نتیجه اعتراضات و دهک‌بندی‌های جدید نهایتا قبل از پایان خرداد ماه مشخص می‌شود و یارانه جدید خرداد ماه هم در آخرین روزهای این ماه به حساب خانوارها واریز می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی