• ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
  • کد خبر: 27758
نوبو کیشی

وزیر دفاع ژاپن امروز (شنبه) با بیان اینکه مانورهای چین و روسیه نگرانی‌های امنیتی در شرق آسیا را تشدید کرده است، گفت توکیو در خطوط مقدم به عنوان همسایه، تلاش دارد تا هنجارهای بین‌المللی را حفظ کند.

به گزارش ایران پژواک از خبرگزاری رویترز، «نوبو کیشی» وزیر دفاع ژاپن در اجلاس امنیتی شانگری‌-لا در سنگاپور گفت: ژاپن با بازیگرانی که تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارند یا در حال توسعه آنها هستند، احاطه شده و آنها آشکارا قوانین را نادیده می‌گیرند.

در ماه مه، چین و روسیه یک گشت‌زنی هوایی مشترک در آب‌های نزدیک به ژاپن و تایوان برگزار کردند که این اقدام آنها از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه به شمار می‌رفت. او گفت: عملیات‌های نظامی مشترک میان این قدرت‌های نظامی بی‌شک به نگرانی در میان دیگر کشورها دامن می‌زند.

همچنین فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن در اجلاس شانگری-لا سخنان مشابهی مطرح کرده و گفت کشورش خواستار افزایش بودجه نظامی می‌شود و احتمالا به دنبال تسلیحات تهاجمی پیشرفته‌تر برود. او گفت: شرق آسیا فردا، اوکراین بعدی خواهد بود.

وزیر دفاع ژاپن همچنین شنبه با توصیف چین به عنوان "کشوری که مایه نگرانی است"، گفت امنیت و ثبات در تنگه تایوان هم برای امنیت چین و جهان مهم است.

او در صحبت‌هایش همچنین از کره‌شمالی که امسال دست‌کم ۱۸ پرتاب موشکی داشته، انتقاد کرده و گفت نمی‌توان به رژیم پیونگ‌یانگ اجازه داد که ژاپن، این منطقه و جامعه بین‌المللی را تهدید کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی