• ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
  • کد خبر: 27797
استولتنبرگ

دبیرکل ناتو گفت: ما انتظار نداشتیم که ترکیه با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو مخالفت کند و هنوز جا برای رفع نگرانی‌های «به حق» آنکارا در مورد تروریسم وجود دارد.

به گزارش ایران پژواک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» عنوان کرد: «پیش از این هیچ دلیلی برای این باور نداشتیم که مشکلی وجود داشته باشد. نگرانی های ترکیه جدید نیست، ترکیه متحد مهمی است و زمانی که یک متحد مسائل امنیتی را مطرح می کند، ما باید آنها را حل کنیم».

وی با اشاره به اینکه هدفش این است که فنلاند و سوئد هر چه زودتر به عضویت ناتو دربیایند، تأکید کرد: «هیچ مهلتی برای حل این موضوع تا نشست سران ناتو در پایان ژوئن وجود ندارد».

استولتنبرگ از ماگدالنا آندرسن نخست وزیر سوئد، که آمادگی کشورش را برای «پرداختن با نگرانی های ترکیه با اصلاح قوانین ضد تروریسم و پیشنهاد تسهیل فروش تسلیحات به آنکارا» ابراز کرده است، قدردانی کرد.

ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد با اشاره به نگرانی‌های ترکیه درخصوص پیوستن سوئد به ناتو گفت که کشورش نگرانی‌های ترکیه را جدی می‌گیرد و تلاش می‌کند از طریق گفت‌وگو، نگرانی‌های ترکیه را رفع کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی