کنکور سراسری

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از نصب اولین اسکنر فوق پیشرفته برای اسکن پاسخنامه‌های کنکور سراسری ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: باتوجه به افزایش تعداد پاسخنامه‌ها نسبت به آزمون سال قبل امیدواریم درسریع‌ترین زمان نتایج این آزمون را اعلام کنیم.

به گزارش ایران پژواک، پور عباس، رئیس سازمان سنجش در نشست خبری کنکور سراسری گفت: آزمون سراسری چهارشنبه هفته آینده با رشته هنر کار خود را آغاز خواهد کرد. موفق شدیم دستگاه فوق پیشرفته اسنکر را در کرج نصب کنیم، دستگاهی که پاسخنامه‌ها را اسکن می‌کند. از دو دستگاهی که خریداری شده یکی از دستگاه‌ها نصب شده است.

وی افزود: تلاش ما این است که اعلام نتایج بیشتر از ۱۷ روز و اعلام نتایج تحت تاثیر پاسخنامه‌های زیاد نشود.

رئیس سازمان سنجش گفت: امنیت کامل آزمون سراسری انجام شده است.

پور عباس در خصوص بزرگترین و کوچکترین شرکت کنندگان کنکور امسال گفت: دو نفر ۸۱ ساله، یک نفر ۷۸ ساله، دو نفر ۷۵ ساله، حدودا سه نفر ۷۴ ساله، یک نفر ۷۳ ساله و چهار نفر ۱۳ ساله از داوطلبین ما هستند.

رئیس سازمان سنجش در خصوص تبلیغات در فضای مجازی گفت: داوطلبین اصلا در شبکه‌هایی که مدعی تقلب در کنکو هستند عضو نشوند، این‌ها از داوطلبان اخاذی می‌کنند و ممکن عضو شدن در این شبکه‌ها جرم تلقی شود و برایشان مشکل ساز می‌شود.

وی ادامه داد: عده‌ای سعی می‌کنند که به سوالات سازمان سنجش دسترسی پیدا کنند. سوالات شخصی سازی است و بسته بندی‌ها به صورتی است که تا زمان برگزاری آزمون کسی به سوالات دسترسی نخواهد داشت. هیچ دفترچه‌ای در مسیر اعزام به شهرستان‌ها به دست کسی نمی‌افتد.

پورعباس اضافه کرد: یک عده حرفه‌ای فقط اجیر می‌‎شوند تا بروند سر آزمون تا از سوال‌ها عکس بگیرند با دوربین‌های پیشرفته در عینک و کروات و دکمه.داوطلبانی که قصد تقلب دارند محرومیت آزمون تا ۱۰ سال را دارند، اما کسانی که تلاش دارند تا در تقلب به دیگران کمک کنند تا ۵ سال زندان دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی