بلیت هواپیما

نگاهی به آمارهای رسمی، رهاشدگی و نزول قابل توجه صنعت هوایی را به خوبی نشان می دهد.

به گزارش ایران پژواک، بر اساس آمارهای رسمی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تعداد مسافران پروازهای داخلی در سال ۱۳۹۶ یعنی ۲ سال بعد از اجرای برجام که با ثبت رکورد تاریخی به ۴۴,۲۸۴,۶۱۳ نفر رسیده بود در سال ۱۴۰۰ به ۲۶,۹۳۴,۶۱۸ نفر رسید: یعنی ۳۹ درصد کاهش!

در سال ۱۳۹۶ میزان نشست و برخواست پروازهای داخلی و خارجی ۴۵۵,۶۱۸ پرواز بود که این تعداد در سال ۱۴۰۰ به ۳۰۵,۶۹۴ پرواز رسید: یعنی ۳۳ درصد کاهش.

این کاهش شدید مسافرت هوایی مردم در حالی است که متوسط قیمت فروش بلیت در سال ۹۸ برای مشهد حدود ۲۰۰ هزار تومان بود و امروز با افزایش ۵ برابری به بیش از یک میلیون تومان رسیده است.

به عبارت ساده تر مقایسه قیمت ها نشان می دهد قیمت بلیت هواپیما در طول ۳ سال گذشته با افزایش ۴۰۰ درصدی، بیشتر از نرخ تورم و ارز افزایش یافته اما با کاهش کیفیت و ایمنی پروازها، شاهد کاهش ۳۹ درصدی تعداد مسافران بوده ایم و این یعنی شکست صنعت هوایی به قیمت پولدار شدن چند ایرلاین ویژه!

همچنین براساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها در اردیبهشت ۱۴۰۱، شرکت‌های هواپیمایی داخلی ۱۹ گانه، مجموعا ۴,۲۹۹ پرواز را انجام داده‌اند که متوسط زمان تاخیر در این پروازها به ۹۰ دقیقه می‌رسد و ایران‌ایر صدرنشین تاخیرها بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی