• ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
  • کد خبر: 28652
انتخاب رشته

یک مشاور تحصیلی مهمترین فاکتور برای انتخاب رشته کنکوری‌ها را انتخاب بر مبنای بازار کار عنوان کرد و از کنکوری ها خواست از این شاه کلید غافل نشوند.

به گزارش ایران پژواک، جهانگیر مرادی با تاکید بر اهمیت زیاد انتخاب رشته درست در موفقیت تحصیلی و شغلی افراد، اظهار کرد: انتخاب رشته یکی از مراحل مهم زندگی هر فردی است، چرا که آینده‌ اجتماعی و شغلی آنها را تعیین می‌کند، لذا باید داوطلبان آزمون سراسری در انتخاب رشته دقت زیادی داشته باشند.

وی ادامه داد: انتخاب رشته درست، سنجیده‌ و منطقی داوطلبان آزمون سراسری آینده تحصیلی و شغلی داوطلبان را تضمین کرده و زندگی بهتری را پیش روی آنها قرار خواهد داد.

این مشاور تحصیلی در ادامه با تاکید بر انتخاب رشته براساس علاقه، گفت: اگر انتخاب رشته براساس علاقه باشد، فرد در آن رشته و شغل موفقیت بیشتری را کسب می‌کند.

وی ادامه داد: پس از بازار کار و علاقه، داوطلبان باید فاکتورهای دیگری مثل توانایی های خود، امکانات و محدودیت‌های محل زندگی و دانشگاه و شرایط مالی و خانوادگی خود را مد نظر قرار داده و با دید همه جانبه انتخاب رشته داشته باشند تا در آینده از انتخاب خود پشیمان نشوند.

وی تاکید کرد: داوطلبان برای انتخاب رشته با افراد متخصص مشورت کنند تا توانایی فرد را تشخیص داده و انتخاب رشته عاقلانه‌ای انجام دهد.

این مشاور تحصیلی اضافه کرد: داوطلبان باید دفترچه انتخاب رشته را با دقت مطالعه کنند و در مورد شغل‌ها اطلاعات کافی داشته و اگر در مورد رشته‌ای دچار ابهام داشتند، در مورد آن رشته تحقیق و جستجو کنند و یا حتی به دانشگاه‌ها رفته و با دانشجویان آن رشته نیز مشورت کنند.

مرادی تاکید کرد: داوطلبان باید در انتخاب رشته مواردی مثل انتخاب و گزینش‌های بومی، ناحیه‌ای و قطبی را در نظر داشته باشند، تا سهمیه و شانس قبولی بالای بومی را از دست ندهند.

وی همچنین از داوطلبانی که در دانشگاه‌های فرهنگیان، پیام نور و غیرانتفاعی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، خواست شرایط آن دانشگاه‌ها را مطالعه کرده و در انتخاب رشته مد نظر قرار دهند.

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ تا پایان روز ۲۲ مرداد ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی