• ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
  • کد خبر: 28669
رولزویس

گران ترین خودروهای جهان چیزی فراتر از یک وسیله حمل و نقل است؛ این خودروها وضعیت و نماد ثروت است و کلکسیونرهای خودرو حاضرند مبالغ نجومی را برای این خودروها خرج کنند زیرا از نظر آنها این خودروها آثار هنری هستند.

به گزارش ایران پژواک، بوگاتی شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰ پلاس دهمین خودروی گران قیمت جهان در سال جاری است؛ بوگاتی اولین سازنده ای بود که از سرعت ۳۰۰ مایل در ساعت در پیستی در آلمان عبور کرد. خودرویی که به سرعت ۳۰۴.۷۷ مایل در ساعت رسید، نسخه ارتقا یافته بوگاتی شیرون بود. بنابراین، بوگاتی تصمیم گرفت تا تعداد محدودی خودرو را برای این ارتقا تولید کند.

بوگاتی شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰ پلاس نسخه تنظیم شده موتوری با قدرت ۱۵۷۸ اسب بخار در خود جای داده است. بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس به ۳۰ خودروی تولیدی محدود شد و ارزش هر کدام ۴ میلیون دلار است.

فهرست ١٠ خودروی لاکچری جهان

نهمین خودرو گران قیمت سال از برند لامبورگینی است؛ این خودرو وننو رودستر است، خودرویی سوپر اسپرت از محصولات لامبورگینی با تعداد تولید محدود که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمد و در حال حاضر ۴.۵ میلیون دلار قیمت دارد.

فهرست ١٠ خودروی لاکچری جهان

هشتمین خودرو گران قیمت دنیا کونیگزگ سی سی ایکس آر ترویتا است که در حال حاضر ۴.۸ میلیون دلار قیمت خورده است؛ این خودرو با موتور ۴/۸ لیتری v-۸ قدرتی برابر با ۱۰۰۴ اسب بخار دارد. این اتومبیل با ذرات الماس روی بدنه خود، جلوه لوکسی ایجاد کرده است.

فهرست ١٠ خودروی لاکچری جهان

هفتمین خودرو گران قیمت دنیا نیز از برند پاگانی است؛ این خودرو پاگانی هوایرا ایمولا است که ۵.۴ میلیون دلار قیمت خورده است؛ این خودرو در سال ۲۰۱۹ با تولید محدود تنها پنج خودرو معرفی شد.

فهرست ١٠ خودروی لاکچری جهان

بوگاتی دیوو در این فهرست در جایگاه ششم ایستاده است؛ بوگاتی دیوو یک خودروی سوپر اسپرت موتور وسط است که در مولزایم، فرانسه توسط شرکت بوگاتی اتومبیلز ساخته شده‌است. این نام از نام آلبرت دیوو، یک راننده اتومبیل رانی فرانسوی گرفته شد. به گفته بوگاتی، دیوو چابک ترین و پویاترین خودرویی است که این شرکت تا به حال ساخته است. این خودرو به ۴۰ دستگاه محدود شده بود و قبل از عرضه عمومی به مالکان بوگاتی شیرون پیش فروش شده بود. بوگاتی دیوو در حال حاضر ۵.۸ میلیون دلار قیمت خورده است.

فهرست ١٠ خودروی لاکچری جهان

در جایگاه پنجم گران ترین خودروی سال خودرویی از برند مرسدس بنز جای گرفته است؛ این خودرو از موتوری ۱۲ سیلندر با حجم ۶ لیتر بهره خواهد برد و قدرت موتور آن ۶۲۱ اسب بخار است و قیمت آن نیز ۸ میلیون دلار است.

فهرست ١٠ خودروی لاکچری جهان

بوگاتی چِنتو دیه‌چی چهارمین خودرو گران قیمت دنیا در سال ۲۰۲۲ است؛ این خودرو یک خودروی اسپورت موتور وسط ساخت شرکت فرانسوی بوگاتی اتومبیلز است که به تعداد محدودی تولید شده‌است. این خودرو در واقع ادای دِینی به بوگاتی ئی‌بی۱۱۰ و ۱۱۰ سالگی برند بوگاتی است. این خودرو در حال حاضر ۹ میلیون دلار قیمت خورده است.

فهرست ١٠ خودروی لاکچری جهان

در جایگاه سوم گران قیمت ترین خودرو دنیا گران قیمت ترین خودرو رولزویس ایستاده است؛ این کاخ متحرک که از آن فقط به تعداد یک دستگاه ساخته شده، از خودروهای قدیمی رولزرویس الهام گرفته شده است و طراحی آن چشمان هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. این خودرو در حال حاضر ۱۳ میلیون دلار قیمت خورده است.

فهرست ١٠ خودروی لاکچری جهان

دومین خودرو گران قیمت دنیا نیز محصول کمپانی پاگانی است؛ پاگانی زوندا HP بارچتا در گردهمایی مشهور پبل بیچ معرفی شد و این خودرو در حال حاضر ۱۷ میلیون دلار قیمت خورده است. تنها سه دستگاه از زوندا HP بارچتا تولید شده است و یکی از آن‌ها مستقیماً به کلکسیون خصوصی هوراچیو پاگانی تعلق دارد.

فهرست ١٠ خودروی لاکچری جهان

در رتبه نخست بوگاتی لاویتور نویره با قیمت ۱۹ میلیون دلاری خود گران ترین خودروی حال حاضر است؛ نام آن به ماشین سیاه ترجمه می شود؛ زیر کاپوت آن یک موتور ۸ لیتری W۱۶ قرار دارد که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت ایجاد می کند و می تواند سرعت خودرو را به ۴۵۰ کیلومتر در ساعت برساند.

فهرست ١٠ خودروی لاکچری جهان

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی