خودرو

در این گزارش به معرفی هفت خودروی کره ای تولید این کشور یا تولید شده در چین پرداختیم که ضوابط لازم واردات به ایران را بر اساس قیمت زیر ۲۰ هزار دلار دارند.

به گزارش ایران پژواک، با انتشار آیین نامه واردات خودرو بحث بر سر خودروهایی است که واردکنندگان می‌توانند به کشور و بازار داخلی بیاورند. عده‌ای معتقدند که واردات خودرو عملا ترفند دولت برای رفع تکلیف است و برخی امیدوارند فرجی شود و تأثیر واردات خودروهای خارجی را ببینیم.

در متن کامل آیین نامه واردات خودرو خواندیم که واردکنندگان مجاز به واردات خودروهای خارجی تا سقف ۲۰ هزار یورو هستند و بر آن شدیم در این مطلب به معرفی خودروهای کره ای بپردازیم که در این سطح قیمتی قرار دارند. در حال حاضر نرخ یورو و دلار یکسان هستند و به همین خاطر فعلا با همان دلار پیش خواهیم رفت.

این هفت خودروی کره ای چینی دوباره بازار خودروی ایران را پر می کنند؟ (+مشخصات فنی و قیمت)

۱. سانگ یانگ تیوولی

  • قیمت پایه: از ۱۵.۶۰۰ دلار به بالا

شرکت‌های خودروسازی کره جنوبی کیفیت و کلاس کار بالایی دارند و یکی از خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی کارخانه‌های آنها،تیوولی است. شرکت سانگ یانگ به عنوان سومین خودروساز کره محسوب می‌شود و محصولات شسته رفته خوبی دارد. در حال حاضر قیمت این خودرو از ۱۵.۶۰۰ دلار آغاز می‌شود و در تیپ‌های بالاتر، گران تر خواهد شد.

کراس اوور سایز کوچک این کمپانی می‌تواند به عنوان یکی از محتمل ترین گزینه‌های واردکنندگان باشد. این خودرو هم اکنون در اروپا مجهز به یک پیشرانه ۱.۲ لیتری سه سیلندر شده که می‌تواند حداکثر ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین نیروی محرکه آن از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود.

البته این خودرو یک نسخه دیگر هم دارد که مجهز به پیشرانه‌ای ۱.۵ لیتری شده و می‌تواند نهایتاً ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. هم اکنون اقتصادی ترین و ارزان قیمت ترین سانگ یانگ تیوولی با این موتور بیش از ۲۲ هزار دلار قیمت خواهد داشت که مطمئناً مناسب بازار داخلی ما نخواهد بود.

این هفت خودروی کره ای چینی دوباره بازار خودروی ایران را پر می کنند؟ (+مشخصات فنی و قیمت)

۲. هیوندای لافستا

  • قیمت پایه: از ۱۸.۳۰۰ دلار به بالا

با همکاری شرکت‌های خودروسازی پکن و هیوندای و از ماحصل این جوینت ونچر، هیوندای لافستا متولد شده است. این سدان کامپکت صرفاً برای بازار چین طراحی و تولید شده و در لا به لای محصولات هیوندای از قبیل الانترا و سوناتا جای می‌گیرد. این خودروی چینی مجهز به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شده که چهار سیلندر است.

لافستا می‌تواند با موتور مذکور حداکثر ۱۹۰ و ۲۰۴ اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به محور جلو منتقل می‌شود. شرکت هیوندای علاوه بر این سدان جذاب، نسخه الکتریکی یا برقی آن را در چین ارائه خواهد کرد که به نظر می‌رسد قادر به تولید ۱۸۴ اسب بخار قدرت خواهد بود.

این هفت خودروی کره ای چینی دوباره بازار خودروی ایران را پر می کنند؟ (+مشخصات فنی و قیمت)

۳. هیوندای HB۲۰

  • قیمت پایه: از ۱۵.۶۶۰ به بالا

خودرویی دیگری که می‌تواند به عنوان گزینه‌ای زیر ۲۰ هزار یورو برای بازار ایران انتخاب شود، هیوندای اچ بی ۲۰ است. این ساب کامپکت جذاب هم اکنون در برزیل و برای بازار آمریکای جنوبی تولید می‌شود. همچنین نسل دوم این محصول در سال ۲۰۱۹ راهی بازار شد و برای نسخه ۲۰۲۳ هم دچار یک فیس لیفت جدید شده است.

هیوندای HB۲۰ در دو کلاس سدان و هاچ بک تولید خواهد شد و قیمت پایه آن در حال حاضر ۱۵.۶۶۰ دلار است. همین نسخه مجهز به یک پیشرانه ۱ لیتری شده که از نوع تنفس طبیعی است و می‌تواند ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. البته یک نسخه توربوشارژ هم قرار است تولید شود که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. (این خودرو با پیشرانه توربوشارژ قیمت پایه ۱۹.۱۵۰ دلار خواهد داشت.)

این هفت خودروی کره ای چینی دوباره بازار خودروی ایران را پر می کنند؟ (+مشخصات فنی و قیمت)

۴. هیوندای اکسنت

  • قیمت پایه: از ۱۷.۷۴۰ دلار به بالا

ارزان ترین محصول کمپانی هیوندای در بازار آمریکا،اکسنت است. قیمت پایه این خودروی سدان در ایالات متحده تقریباً ۱۷.۷۴۰ دلار است. همچنین اکسنت مجهز به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر شده که می‌تواند نهایتاً ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

نیروی محرکه خودروی اقتصادی هیوندای از طریق یک گیربکس سی وی تی به محور جلو منتقل می‌شود. (این تنها انتخابی است که می‌توان داشت.) این خودرو منحصرا برای بازار آمریکا ساخته شده و در اروپا عرضه نخواهد شد. به جای این خودروی سدان ارزان قیمت، بازار اروپا هیوندای آی ۲۰ را دارد که قیمتی بیش از ۲۰ هزار دلار دارد.

این هفت خودروی کره ای چینی دوباره بازار خودروی ایران را پر می کنند؟ (+مشخصات فنی و قیمت)

۵. کیا K۳

  • قیمت پایه: از ۱۵.۹۸۰ دلار به بالا

شرکت کیا هم محصولات خوب و با کیفیتی دارد و خوشبختانه در بازار ایران هم صاحب نام و آوازه خوبی شده است. یکی از محصولات مقرون به صرفه این برند در بازار چین، کیا سراتو یا فورته است که البته در خود چین با نام K۳ شناخته می‌شود. مدل چینی کیا کی ۳ سه سال پیش در بازار چین با تغییر و تحولاتی در گرافیک چراغ‌های جلو و عقب راهی بازار شد.

قیمت کیا فورته در بازار آمریکا از ۲۰ هزار دلار به بالا آغاز می‌شود ولی همین خودرو در چین با قیمت پایه ۱۵.۹۸۰ به فروش می‌رسد. کیا K۳ در چین مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی شده که می‌تواند حداکثر ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

گیربکسی که برای نسخه مذکور در نظر گرفته شده، CVT است ولی این خودرو یک مدل ارتقایافته تر هم دارد که مجهز به موتور قدرتمند ۱.۴ لیتری توربو شده و می‌تواند نهایتاً ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۱۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند. از طرفی نوع گیربکس این خودرو ۷ سرعته دوکلاچه است.

این هفت خودروی کره ای چینی دوباره بازار خودروی ایران را پر می کنند؟ (+مشخصات فنی و قیمت)

۶. کیا ریو

  • قیمت پایه: از ۱۵.۵۳۰ دلار به بالا

شاید بتوان گفت کمپانی کیا ارزان ترین محصول خود یعنی کیا ریو را در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه کرده است. این خودروی جذاب و اقتصادی حدود ۱۷.۵۴۵ دلار قیمت دارد ولی همین خودرو در اروپا ارزان تر عرضه شده و از ۱۵.۵۳۰ دلار آغاز می‌شود. همچنین ریو در بازار آمریکا با یک مدل پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی راهی بازار شده و می‌تواند ۱۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

از طرفی گیربکس این خودرو در آمریکا از نوع سی وی تی بوده که چنگی به دل نمی‌زند در حالی که همین نسخه در اروپا مجهز به یک موتور ۱.۲ لیتری چهار سیلندر شده و می‌تواند نهایتاً ۸۴ اسب بخار قدرت تولید نماید. سیستم جعبه دنده این محصول ۵ سرعته دستی است و نیروی محرکه را به محور جلو منتقل می‌کند.

این هفت خودروی کره ای چینی دوباره بازار خودروی ایران را پر می کنند؟ (+مشخصات فنی و قیمت)

۷. کیا پیکانتو

  • قیمت پایه: از ۱۲.۴۴۰ دلار به بالا

و اما ارزان ترین خودروی این فهرست که هم اکنون در بازار اروپا حضور دارد، پیکانتو است که نوعی هاچ بک ارزان قیمت و اقتصادی محسوب می‌شود. این خودرو مناسب ترین خودرو برای واردات است زیرا هم کیفیت خوبی دارد و هم اینکه قیمت آن مناسب خواهد بود.

در بازار بریتانیا این محصول هاچ بک حدود ۱۲.۴۴۰ دلار خرید و فروش می‌شود و مجهز به یک پیشرانه ۱ لیتری تنفس طبیعی شده که می‌تواند حداکثر ۶۴ اسب بخار قدرت تولید کند. نیروی محرکه کیا پیکانتو از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به محور جلو انتقال می‌یابد. برای اینکه بتوانید نسخه اتوماتیک پیکانتو را بخرید، باید تقریباً ۱۵ هزار دلار هزینه کنید. نظر شما درباره این ۷ خودرو کره ای چیست؟

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی