بازار تهران

مدیرعامل سازمان پایانه‌ ها و پارک‌ سوارهای شهرداری تهران در مورد ساماندهی بار و کالا در محدوده بازار تهران توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: بندر خشک ایده حل معضل جابجایی بار وکالا در پایتخت است.

به گزارش ایران پژواک، مهدی وحدت کار در مورد ساماندهی بار و کالا در محدوده بازار تهران گفت: در چند سال اخیر شهرداری مدل‌های مختلف موفق یا ناموفق را برای ساماندهی بار و کالا در محدوده بازار اجرا کرده و تجربه زیادی را در این زمینه بدست آورده است و در حال حاضر هماهنگی خوبی با کسبه و هیات امنای بازار انجام شده است و طرحی نیز برای ساماندهی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از طرح جدید مربوط به فضای نگهداشت است، تصریح کرد: باید کار تحولی در این زمینه رخ می‌داد و طرح "ایجاد مرکز لجستیک در شهر آفتاب یا بندر خشک" در دستور کار قرار گرفت که بر این اساس این مرکز لجستیک به عنوان یک مسیر هدایت عمل کند و طی تفاهم نامه ای نیز ۲۰۰ هکتار از زمین های اطراف شهر آفتاب در اختیار قرار داده شد تا مرکز لجستیک جنوب تهران باشد و از طریق مترو، به صورت زیر سطحی، بار و کالا جابجا شود که اصلی ترین مکان برای این جابجایی نیز بازار تهران است.

وحدت کار افزود: مدل بازار تهران اینگونه است که بار از حدود ساعت ۱۴ کم کم بسته بندی شده و بروی چرخ دستی و وانت بارها قرار می‌گیرد و به سمت گاراژهای پیرامون بازار، می رود تا ساعات مختلف به اقصی نقاط کشور ارسال شود و این مسئله سبب شده که محیط پیرامونی بازار از حیات زیستی تهی شود، بگونه ای که این محدوده، روزها کاملا فضا تجاری است و شبها به شهر ارواح تبدیل می شود؛ چراکه کسی آنجا زندگی نمی‌کند و خانه ها به انبار تبدیل شده اند و متاسفانه این موضوع در محلات پیرامونی در حال رشد است و روز به روز دایره آن گسترده تر می شود.

وی با بیان اینکه مدیران شهری باید علاقمندی در کسبه ایجاد کنند تا این افراد مایل باشند که گاراژ و باربری خود را در بندر خشک مستقر کرده و مدل انتقال بار از فضای زیرسطحی آنهم در هنگام شب را انجام دهند، گفت: کسبه باید به سمتی سوق داده شوند که علاقمند شوند به جای اینکه مایل باشند که بار خود را در خیابان های شهر با گاری و وانت به گاراژهای مختلف برسانند، بیایند و از ظرفیت بندر خشک استفاده کنند و با استفاده از بوژی های حمل بار در مترو این بار منتقل شود.

وحدت کار اظهار کرد: شبکه مترو در قسمت های مختلف شهر گسترانیده شده و می توان از این ظرفیت برای جابجایی کالا و بار در ساعات بامدادی اقدام کرد تا در کار مترو نیز اختلالی ایجاد نکند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کسبه بازار با اجرای این طرح همکاری می کنند یا خیر؟ با تاکید بر اینکه با هماهنگی هیات امنای بازار این مهم انجام شده و مطالعات آن هم صورت گرفته است، گفت: در داخل شهرداری تهران نیز این مهم با همراهی و همکاری ۵ سازمان در حال انجام است؛ اما بخش زیادی از کار برعهده شرکت ساماندهی مشاغل است و چه بسا در حال حاضر بحث محدودیت نیز مطرح نیست و کسبه اگر مایل به استفاده بودند از این روش استفاده می‌کنند؛ اما دقت داشته باشید که با استفاده از این روش هزینه ها کاهش یافته و امکان حمل بار ایمن هم بالاتر می رود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی