• ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
  • کد خبر: 29184
مدارس ژاپن

با برداشته شدن محدودیت‌های مربوط به ورود دانشجویان خارجی به ژاپن، دانشگاه‌های این کشور مجددا پذیرای دانشجویان بین‌المللی می‌شوند.

به گزارش ایران پژواک از یودبلیونیوز، محدودیت‌های مربوط به کرونا برای ورود اتباع خارجی به ژاپن در ماه مارس کاهش یافت و حدود ۱۱۵ هزار نفر دانشجوی بین الملل تا پایان ماه ژوئیه وارد ژاپن شدند.

به این ترتیب، بسیاری از دانشجویان خارجی برای اولین بار در دو سال گذشته به دانشگاه‌های خود در ژاپن بازگشته‌اند و پردیس‌های این دانشگاه‌ها پس از ۲ سال با انرژی دانشجویان جانی دوباره گرفته‌اند.

علاوه بر این، دانشگاه‌های ژاپن سخنرانی‌های خود را بین‌المللی تر ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، یکی از دانشگاه‌های این کشور، از اساتید مؤسسات آموزش عالی خارج از کشور خواسته است تا با استفاده از تجربیات کلاس‌های آنلاین که در طول بحران کرونا به دست آمده، به صورت آنلاین سخنرانی کنند.

"کیم یو بین" دانشجوی ۲۱ ساله، سال سوم دانشکده مطالعات ژاپن دانشگاه توکیو گفت: نمایش‌های تلویزیونی و مانگای ژاپنی علاقه من به ژاپن را برانگیخت و تصمیم گرفتم برای تحصیل به ژاپن سفر کنم.

او در بهار ۲۰۲۰ در دانشگاه مطالعات خارجی توکیو ثبت نام کرد و حتی به فکر این بود که روزی در ژاپن کار کند. اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا نتوانست به ژاپن بیاید و فقط می‌توانست در خانه به سخنرانی‌های آنلاین گوش دهد.

"کیم" بالاخره توانست در ماه مارس وارد ژاپن شود. او گفت: خوشحالم که شخصاً با مردم ژاپن ارتباط برقرار می کنم.

دانشگاه مطالعات خارجی توکیو تا اول مارس امسال ۲۲۹ دانشجوی خارجیِ در لیست انتظار، برای ورود به ژاپن داشت، اما اکنون تعداد متقاضیان به صفر رسیده است.

دانشگاه‌های ژاپن اعلام کرده‌اند که حتی پس از پایان همه گیری کرونا نیز از شیوه آنلاین برای برگزاری سخنرانی‌های بین‌المللی استفاده خواهند کرد. در این سخنرانی‌ها، دانشجویان ژاپنی یا دانشجویان خارجی محصل در ژاپن این امکان را دارند که به سخنرانی های اساتید دانشگاه های برتر در کشورهای دیگر مانند کشورهای اروپایی گوش کنند. ظاهرا برقراری ارتباط با دانشگاه های خارج از کشوردر ژاپن با اسقبال دانشجویان این کشور نیز همراه بوده است.

در حال حاضر ژاپن در حال گسترش ارتباطات بین‌المللی خود با دیگر دانشگاه‌های دنیا است. گفته شده با آغاز پاندمی کووید-۱۹، در مجموع ۱۲۸۳ نفر در ۳۴ موضوع در سال ۲۰۱۹ در سخنرانی های تحت این برنامه شرکت کردند. این تعداد در سال ۲۰۲۱ به ۱۶۳۲ نفر در ۴۵ موضوع رسید.

بسیاری از سخنرانی‌ها در ابتدا علوم انسانی را پوشش می دادند، اما از آن زمان این برنامه به علوم طبیعی نیز گسترش یافته است. به عنوان مثال، کلاس های مقایسه تجهیزات پزشکی در ژاپن و ایالات متحده برای دانشکده شیمی، مواد و مهندسی زیستی برگزار می شود.

کلاس‌های آنلاین برای افرادی که اوقات فراغتشان محدود است مناسب است.

از آنجا که ژاپن دیرتر از کشورهای دیگر درهای دانشگاه های خود را به روی دانشجویان خارجی باز کرد، برخی از دانشجویان محصل در این کشوربه ناچار به دانشگاه های کشور همسایه همچون کره جنوبی رفته اند.

تعداد دانشجویان خارجی در ژاپن در ماه می ۲۰۱۹ حدود ۳۱۲ هزار نفر بود، اما در می ۲۰۲۱ به حدود ۲۴۲ هزار نفر کاهش یافت.

دولت ژاپن تصمیم گرفت پذیرش دانشجویان خارجی را از اسفندماه امسال از سر بگیرد. همچنین سیستمی را برای پذیرش دانشجویان خارجی جدا از سهمیه خود برای سایر اتباع خارجی که می خواهند وارد ژاپن شوند، ایجاد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی