طلا

نمودار قیمتی بازار طلا و سکه، از رشد قیمت‌ها حکایت دارد، به طوری که هر قطعه سکه امامی و هر گرم طلای یک کانال بالا رفت.

به گزارش ایران پژواک، تغییرات قیمت دلار در روزهای اخیر به دنبال منفی شدن فضای سیاسی برجام، بازار طلا و سکه را هم صعودی کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر، قیمت سکه امامی ۶۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار در حدود ۵۳ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.

به این شکل که هر قطعه سکه امامی در ۱۶ شهریور ۱۳ میلیون و ۸۵۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۸۰۰ تومان داشت.

این در حالی است قیمت سکه امامی در آخرین لحظه معاملاتی هفته گذشته به ۱۴ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافت.

فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند با توجه به تعطیلات بازار اصلی کشور و بازار جهانی طلا تا روز دوشنبه قیمت‌ها در همین سطح باقی خواهد ماند.

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا در این خصوص می‌گوید: پیش‌بینی اکثر تحلیلگران اقتصادی با توجه به اوضاع سیاسی دنیا، جنگ اوکراین و روسیه، مسائل نفت و گاز و مشکلاتی که اروپا با آن مواجه است، این بود که با کاهش ارزش دلار، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود برسد.

وی عنوان می‌کند: برخلاف پیش‌بینی کارشناسان، چنین اتفاقی رخ نداد و در چند روز گذشته قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرد و در هفته جاری تحت تاثیر همین تحولات مثبت در حوزه سیاسی جهان، قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرد و به کانال ۱۶۰۰ دلار رسید.

کشتی‌آرای تصریح می‌کند: بعد از تعطیلات هم باید منتظر اخبار منتشر شده از نتیجه مذاکرات هسته‌ای باشیم که به طور حتم بر قیمت‌ها در بازار اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی