• ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
  • کد خبر: 29439
دورریز غذا

در سایه بحران جهانی غذا و انرژی که پس از جنگ روسیه و اوکراین شدت گرفته است، یک رسانه بریتانیایی میزان دورریز غذا در اتحادیه اروپا را از منظر آمار و ارقام منتشر کرد.

به گزارش ایران پژواک، در سایه بحران جهانی غذا و انرژی که پس از جنگ روسیه و اوکراین شدت گرفته است، یک رسانه بریتانیایی میزان دورریز غذا در اتحادیه اروپا را از منظر آمار و ارقام منتشر کرد.

روزنامه گاردین با استناد به گزارش سازمان فیدبک EU نوشت: سالانه ۱۵۳ میلیون تن غذا در اتحادیه اروپا دور ریخته می‌شود که دو برابر ارزیابی‌های سابق بوده و ۱۵ میلیون تن بیش از واردات غذایی است که به اروپا صورت می‌گیرد.

پژوهشگران این موسسه در گزارش خود تاکید کردند: میزان گندم دورریخته‌شده در اتحادیه اروپا معادل نصف کل صادرات گندم اوکراین و یک‌چهارم میزان کل صادرات دیگر حبوبات اتحادیه اروپاست.

فرانک میشلسن مدیر این سازمان گفت: در حالی که روزبه‌روز قیمت مواد غذایی افزایش می‌یابد و هزینه‌های زندگی گران‌تر می‌شود، انتشار آمار دورریز غذا در اتحادیه اروپا که نشان می‌دهند بیشتر از رقم واردات آن است، تنها می‌تواند یک رسوایی توصیف شود.

اتحادیه اروپا اکنون فرصت عظیمی برای هدف‌گذاری رسیدن به نقطه اجرای قانون کاهش زباله‌های غذایی است. قانونی که بر اساس آن با فرا رسیدن سال ۲۰۳۰ این زباله‌ها به نصف کاهش می‌یابد و با این کار به بهبود مشکل تغییرات آب و هوایی و نیز افزایش امنیت غذایی کمک خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی