• ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
  • کد خبر: 29579
بورس

بورس در هفته اخیر روند نسبتا خوبی را تجربه کرد و به محدوده یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحدی رسید. با این وجود چه روند معاملاتی در انتظار سهامداران است؟

به گزارش ایران‌پژواک، شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته یعنی ۱۲ مهر ماه معادل یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحدی بود و این هفته به یک میلیون به سطح یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحدی رسید و توانست رشد ۰٫۴۵ درصدی را ثبت کند.

شاید این رشد باتوجه به ریزش‌های اخیر بازار رقمی نیست و نمی‌تواند جوانه امید را در دل سهامداران زنده کند ولی در بلندمدت این روند می‌تواند عامل افزایش اعتماد سهامداران باشد. از سوی دیگر شاخص هم‌وزن برخلاف هفته‌های اخیر نوسان چندانی نداشت و در همان محدوده هفته قبل یعنی ۳۸۰ هزار واحدی ماند.

شاخص کل از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ تا همین ماه قبل نوسانات شدیدی را تجربه کرد. با وجود اینکه شاخص کل تا محدوده یک میلیون و ۶۰۶ هزار واحدی هم رشد کرده بود اما در آخرین روز کاری شهریور به سطح یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحدی بازگشت. همین وضعیت بود که فرار پول حقیقی از بازار را موجب شد و سرمایه های ورودی نیز به اندازه‌ای نبود که بتواند خلاء به‌وجود آمده را پوشش دهد.

پیش‌بینی بورس

اغلب تحلیلگران عقیده دارند که شاخص در نیمه دوم سال نوسانی می‌شود. اما برخی دیگر از کارشناسان با بدبینی نسبت به وضعیت بازار می‌گویند که شاخص در محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی نوسان می‌کند. در مقابل گروه دیگری از کارشناسان معتقدند شاخص آماده رشد و جهش است و تا پایان سال ممکن است شاخص تا محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی برسد.

نباید فراموش کرد که روند شاخص در نیمه دوم سال به عوامل مختلفی همچون برجام بستگی دارد. تعیین و تکلیف برجام می‌تواند وضعیت بازار سرمایه را تغییر دهد.

سیاستگذاری‌های دولت در حوزه اقتصاد نیز اغلب اقتصاددانان را شگفت‌زده و نگران کرده و به نظر می‌رسد الگوی دستوری اقتصاد بیش از پیش از سوی مدیران دولتی در دستور کار قرار گرفته است. همه این نشانه‌ها باعث شده تا اهالی بورس با دلهره چشم انتظار آینده باشند و فعلا به فعالیت کج‌دار و مریزشان در بورس تهران ادامه دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی