بیت کوین

تحلیلگران و سرمایه گذاران بر این عقیده‌اند که عدم نوسان اخیر چیز بدی نیست و در واقع می تواند نشانه هایی از "پایین آمدن" قیمت ها باشد.

به گزارش ایران‌پژواک، ارزهای دیجیتال پس از یک دوره پر هیاهو در سال ۲۰۲۱ که شاهد صعود بیت کوین تا ۶۸۹۹۰ دلار بود، حال روند خسته‌کننده‌ای به خود گرفته‌است؛ اما در چند ماه گذشته، قیمت بیت کوین به طور سرسختانه حدود ۲۰۰۰۰ دلار افزایش یافته است که نشانه ای از کاهش نوسانات در بازار است.

بر اساس داده‌های شرکت تحقیقاتی کریپتو کایکو، هفته گذشته، نوسانات ۲۰ روزه این ارز دیجیتال برای اولین بار از سال ۲۰۲۰ به پایین‌تر از شاخص‌های نزدک و اس اند پی ۵۰۰ رسید.

سهام و ارزهای دیجیتال هر دو در سال جاری به دلیل افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده و تقویت دلار بر این بخش به شدت ارزان شده‌اند.

ارتباط بیت کوین با سهام در طول زمان افزایش یافته است زیرا سرمایه گذاران نهادی بیشتری در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند.

اما قیمت بیت کوین اخیرا تثبیت شده است و برای برخی از سرمایه گذاران، کاهش نوسانات نشانه خوبی است.

ویجی آیار، رئیس بخش بین‌الملل صرافی رمزارز لونو، بر این عقیده‌است که بیت‌کوین اساساً برای ۴ ماه است که در محدوده بین ۱۸ تا ۲۵ هزار دلار در نوسان است، که نشان‌دهنده تثبیت و الگوی نزولی بالقوه است، با توجه به اینکه روند شاخص دلار نیز صعودی است.

پایان زمستان کریپتو نزدیک است؟

ارزهای رمزپایه امسال دچار نزول وحشیانه شدند و از زمان اوج رشد سال ۲۰۲۱، ارزش ۲ تریلیون دلاری را از دست دادند. بیت کوین، بزرگترین سکه دیجیتال جهان، حدود ۷۰ درصد از اوج خود در نوامبر کاهش یافته است.

به اصطلاح "زمستان ارزهای دیجیتال" کنونی عمدتاً نتیجه تشدید افزایش نرخ بهره فدرال رزرو است که در تلاش برای مهار تورم سرسام آور، صورت گرفته‌است. سرمایه‌گذاران بزرگ ارزهای دیجیتال با شرط‌بندی‌های بسیار اهرمی مانند Three Arrows Capital تحت فشار قیمت‌ها قرار گرفتند و افت بازار را تسریع کردند.

با این حال، برخی از سرمایه گذاران فکر می کنند که یخ ممکن است در حال حاضر شروع به آب شدن کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی