اوکراین

وزیر دفاع انگلیس در تداوم اظهارات ضدروس مقامات غربی ادعا کرد که مسکو به تدریج در حال شکست در جنگ اوکراین است.

به گزارش ایران‌پژواک، بن والاس روز چهارشنبه این مطلب را در جمع سربازان اوکراینی که توسط ارتش این کشور آموزش می بینند مطرح کرد.

برنامه آموزش سربازان اوکراینی در انگلیس از تیرماه گذشته کلید خورده است. بسیاری از آن‌ها کسانی هستند که حتی تجربه حمل سلاح را ندارند و برای آموزش و آمادگی نظامی وارد انگلیس شده‌اند. سربازان پس از پایان دوره آموزشی در انگلیس برای مبارزه با نیروهای روسیه به اوکراین باز می‌گردند.

انگلیس بر اساس گزارش اسکای نیوز قصد دارد تا در عرض ۱۲۰ روز ۱۰ هزار سرباز اوکراینی را آموزش دهد. این درحالیست که به گفته ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در هر ۲۴ ساعت ۲۰۰ سرباز اوکراینی در جنگ کشته می‌شود.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. چندی پیش سفیر روسیه در لندن نسبت به تبعات تحرکات انگلیس در جنگ اوکراین هشدار داد و تصریح کرد که اقدامات لندن اوضاع را پیچیده و خطرناک کرده است. با این حال انگلیس اصرار دارد که به‌عنوان بازیگری پیشرو در حمایت از اوکراین شناخته شود.

ادعای وزیر دفاع انگلیس درباره شکست تدریجی روسیه در حالی مطرح می‌شود که اروپا در بحبوحه مشکلات اقتصادی با موج جدید مهاجرت پناهجویان اوکراینی روبرو است. برآورد می‌شود حدود ۶.۹ میلیون اوکراینی بر اثر جنگ آواره شده‌ و کشورهای اروپای شرقی مانند اسلواکی و مجارستان برای هجوم پناهجویان در ماه های آینده آماده می شوند.

نخست‌وزیر اوکراین پیشتر با اشاره به حملات هوایی اخیر روسیه به زیر ساخت های این کشور، نسبت به عزیمت موج تازه از پناهجویان بی‌شمار اوکراینی در زمستان امسال به سوی اروپا هشدار داد.

«دنیس شمیهال» روسیه را متهم کرد که با حملات هوایی به زیرساخت‌های غیرنظامی قصد دارد این کشور را به ورطه یک "فاجعه انسانی" سوق دهد، چراکه زمستان سردی در پیش رو است و ممکن است بسیاری از انسان ها به علت سرما و یخ زدگی جان خود را از دست دهند. وی در مصاحبه با نشریه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ» دراین مورد گفت: چنانچه برقی در کار نباشد، گرمایشی وجود نداشته باشد، آبی در اوکراین وجود نداشته باشد، آنگاه می تواند آغاز سونامی مهاجرتی جدید به سمت اروپا باشد.

به دنبال حمله اوکراین به زیرساخت های روسیه و حمله تروریستی به پل کریمه ، روسیه نیز در پاسخ به زیرساخت های اوکراین حمله برد بطوریکه کی یف مدعی شد حداقل ۳۰ درصد از نیروگاه های برق آن کشور دراین حملات نابود شده است.

تخمین زده می شود ۴ میلیون اوکراینی و ۱۴ منطقه در این کشور بدون برق هستند و شرکت برق اوکراین Ukrenergo اعلام کرده که قطعی برق، سراسر کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی