موشک بالستیک

کره شمالی به ژاپن هشدار داده که اگر آزار و اذیت ادعایی اتباعش که ساکن ژاپن هستند ادامه یابد، این کشور "بهای بسیار سنگینی" را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایران‌پژواک از راشا تودی، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پیونگ‌یانگ "ظلم" علیه اتباعش در ژاپن را به عنوان چالشی برای ارزش و شان و حاکمیت کشورش تلقی می‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، این بیانیه ظاهرا به گزارشی‌هایی مبنی بر افزایش "نفرت‌پراکنی" علیه دانش‌آموزان کره‌ای در مدارس ژاپنی اشاره می‌کند.

کی‌سی‌ان‌ای در ادامه افزود: «ما رسما اظهار کرده‌ایم که موشک قاره‌پیما میان‌برد جدیدی که شلیک شد، هشداری به دشمنانمان بود. این هشدار به نتایج واقعی منجر خواهد شد و در این خصوص همه چیز به رفتار نیروهای متخاصم از جمله ژاپن بستگی دارد. توکیو بابت اقداماتی که علیه کره شمالی اتخاذ می‌کند، بهای بسیار سنگینی پرداخت خواهد کرد.»

کره شمالی از ابتدای سال جاری میلادی آزمایش‌های موشکی متعددی را به خصوص در پاسخ به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام داده است، و از طرفی این دو کشور متحد ادعا می‌کنند که پیونگ‌یانگ در حال آماده شدن برای آزمایش هسته‌ای است. رهبران ژاپن، کره جنوبی و آمریکا روز یکشنبه در حاشیه نشست شرق آسیا در کامبوج با یکدیگر دیدار کردند و نسبت به پاسخی سازمان‌یافته به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی متعهد شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی