هواشناسی

سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در ۱۸ استان همچنین افزایش آلودگی هوا در تهران و کرج هشدار داد.

به گزارش ایران‌پژواک، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از فعالیت سامانه بارشی و بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد احتمال تگرگ از جمعه تا یکشنبه ( ۴ تا ۶ آذر) خبر داد.

این شرایط جوی روز جمعه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، زنجان، لرستان، قزوین، شمال خوزستان و شمال چهارمحال و بختیاری، شنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، همدان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، قزوین، البرز و تهران و یکشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، شمال کرمانشاه، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، کاهش دید افقی به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر به‌صورت محدود، احتمال بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این مخاطره جوی، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، آمادگی زمستانی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده‌های کشاورزی در فضای باز را توصیه‌ می‌کند.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار زرد رنگ از تداوم پایداری جو و آلودگی هوا و سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از پنجشنبه تا جمعه ( ۳ تا ۴ آذر) در کرج و تهران خبر داد.

در اثر این مخاطره افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی در این شرایط جوی مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی