اسقاط خودرو

فروش محصولات نو به مالکان خودروهای فرسوده یکی از طرح‌های جدید خودروسازان است که ۲۰ درصد از ظرفیت قرعه‌کشی‌ها را به خود اختصاص داده است. اما مخاطبان تجارت‌نیوز اطلاع داده‌اند که ایران خودرو در تحویل خودرو در تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است. اما این شرکت به چنین ادعایی چیست؟

به گزارش ایران‌پژواک، یکی از ایده‌های جدید ایران خودرو، در طرح‌های فروش فوری و فوق‌العاده خود عرضه محصولات جدید به جای خودروهای فرسوده است. این امتیاز جدیدی است که صاحبان این نوع خودروها گرفته‌اند. این طرح از سومین مرحله قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در شهریور ماه اجرا شد و هم‌اکنون ادامه دارد. البته طرح دیگری نیز مشابه طرح جایگزینی وجود داشت که مختص خودروهای تاکسی بود.

حال پس از گذشت چند ماه برخی از این برندگان ادعا می‌کنند که ایران خودرو در تحویل خودروهای خود با تاخیر همراه است. این افراد به تجارت‌نیوز می‌گویند خودروهایی که در شهریورماه برنده شده بودند، با وجود تکمیل وجه و تکمیل فرآیندهای خرید، خودروها هنوز به دستشان نرسیده‌اند.

طبق پیگیری‌های تجارت‌نیوز از ایران خودرو، این شرکت ادعا کرد که تنها خودروهای تاکسی سورن را با تاخیر تحویل می‌دهد و سایر خودروهایی که در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با نو عرضه شده بودند را طبق تعهد تحویل برندگان تحویل داده است.

ایران خودرو به تجارت‌نیوز اعلام کرد که تحویل سورن‌های تاکسی به دلیل اخذ استاندارد و شماره‌گذاری با تاخیر همراه شده بود. اما حالا این شرکت خودروسازی مجوزهای لازم برای عرضه سورن کسب کرده و به‌زودی این محصولات آماده تحویل هستند.

البته این نخستین باری نیست که خودروسازان طبق تعهد خود عمل نمی‌کنند و تحویل محصولات‌شان با تاخیر همراه است. برای مثال، پیش از ماجرای خودروهای فرسوده مرداد ماه سال گذشته بود که برخی از برندگان قرعه‌کشی در طرح فروش سایپا اعلام کردند که این شرکت کوییک اس را پس از شش ماه تحویل مشتریان خود نداده است. گفته می‌شد شرکت سایپا نیز در پاسخ به علت تاخیر بهانه کمبود قطعه را می‌آورد. در حالی که در تحویل سایر محصولات با چنین مشکلی همراه نبود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی