بانک

سخنگوی بانک مرکزی گفت: شبکه بانکی در هفت ماه گذشته امسال حدود ۲۲۴۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که از رشد ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.

به گزارش ایران‌پژواک، آقای مصطفی قمری‌وفا سخنگوی بانک مرکزی گفت: ۸۴ درصد کل تسهیلات پرداخت شده در ۷ ماه گذشته به صاحبان کسب و کار و ۱۶ درصد مابقی هم به مصرف کننده نهایی خانوار پرداخت شده است.

سخنگوی بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: از ابتدای امسال تا هفتم آذر ماه ۱۴۰۱، تعداد یک میلیون و ۳۷۶ هزار فقره تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن به مبلغ ۱۲۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

او گفت: از ابتدای سال تا هفتم آذر ماه تعداد ۶۵۱ هزار نفر به مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۱ درصدی داشته است. همچنین به منظور حمایت از جوانی جمعیت، از زمان ابلاغ شیوه نامه مربوط (۳۱ فروردین)ٰ، تعداد ۵۵۰ هزار نفر به مبلغ ۲۲ هزار میلیارد تومان از تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری بهره مند شدند.

سخنگوی بانک مرکزی افزود: از ۶ تیر تا هفتم آذر امسال برای ۱۹۰ هزار متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن تشکیل پرونده شده است که از این تعداد ۱۷۵ هزار نفر به میزان ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی