اتحادیه اروپا

شارل میشل رئیس شورای اروپا در مصاحبه ای که روز شنبه منتشر شد، گفت که تاثیر های منفی بحران اوکراین بر آمریکا و اتحادیه اروپا تفاوت دارد و به آمریکا کمتر آسیب می زند.

به گزارش ایران‌پژواک از خبرگزاری تاس، میشل به روزنامه ایتالیایی کوریه ره دلاسرا گفت: ایالات متحده صادر کننده انرژی، اما اتحادیه اروپا وارد کننده است و از افزایش بهای آن زیان می بیند. ما در خطر رکود اقتصادی قرار داریم، زیرا شرکت های اروپایی که بهای بیشتری برای انرژی پرداخت می کنند، با رقیبان آمریکایی رو به رو هستند.

وی بدون رد احتمال تماس با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، افزود: آخرین تماس ما در آوریل بود، اما قصد ندارم در آینده نزدیک با او تماس بگیرم. شرایط را با کشورهای عضو بررسی خواهم کرد اما اکنون چنین برنامه ای ندارم.

میشل، چین را بازیگر بسیار مهمی در جهان، عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و مرتبط با روسیه ارزیابی کرد.

به گفته این مقام بلندپایه، اتحادیه اروپا منافع اقتصادی مهمی در ارتباط با زنجیره های تامین دارد و باید منافع و ارزش های خود را بیافریند و نباید عامل چانه زنی در میان رقابت ایالات متحده با چین باشد.

میشل پیشتر در سفر رسمی به پکن از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواست تا در مورد جنگ اوکراین، از نفوذ خود بر روسیه استفاده کند.

میشل گفت: همان طور که ماه آوریل در اجلاس اتحادیه اروپا با چین از رئیس جمهوری شی خواسته بودم، باز هم از وی درخواست کردم که از نفوذ خود بر روسیه استفاده کند.

وی به خبرنگاران گفت که جنگ اوکراین «زمان زیادی» از دیدار ۳ ساعته وی با رئیس جمهوری چین را به خود اختصاص داد و مسائل تجاری، آب و هوا، حقوق بشر، کرونا، سین کیانگ و تایوان از دیگر موضوعات مورد بحث دو جانبه بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی