طلا

بعضی از مسایل اقتصادی شاخص دارد و عامل بیرونی یا عاملی که بگوییم دست کسی در کار باشد، نیست.

به گزارش ایران‌پژواک، رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه در پاسخ به این پرسش که چرا سیاست‌های دولت برای کنترل بازار تاکنون موثر نیفتاده است، عنوان کرد: بعضی از مسایل اقتصادی شاخص دارد و عامل بیرونی یا عاملی که بگوییم دست کسی در کار باشد، نیست.

کشتی‌آرای افزود: زمانی که قیمت اونس جهانی طلا افزایش پیدا می‌کند، ارتباطی به دولت یا بانک مرکزی ندارد. قیمت جهانی طلا تحت‌تاثیر عوامل اقتصادی خود است و وقتی با افزایش همراه می‌شود، خود به خود روی بازار طلای ایران اثر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: البته قیمت ارز در اختیار دولت و بانک مرکزی است و آن‌ها هم با شاخص‌های خود، قیمت را تحت مدیریت و کنترل قرار می‌دهند. اگر هم تا الان بانک مرکزی کنترل‌ها را نداشت، به طور مسلم قیمت‌ها خیلی بیشتر می‌شد.

رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه عنوان کرد: در حال حاضر بانک مرکزی قیمت‌ها را تحت کنترل دارد و به همین دلیل هم امروز می‌بینیم که قیمت دلار افزایش آن‌چنانی نداشته است. اما عامل قیمت جهانی طلا باعث شد که قیمت طلا و سکه در بازار ایران افزایش یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این قیمت‌ها ثابت می‌ماند؟ گفت: هیچ‌وقت این قیمت‌ها ثابت نخواهد بود. این نوسانات جزئی از بازار است و این اتفاقات در مسایل اقتصادی وجود دارد و ممکن است هر کالای دیگری هم دچار این نوسانات شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی