بایدن

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان کنفرانس خبری مشترک با همتای اوکراینی خود گفت، کشورهای غربی در مورد حمایت از اوکراین متحد هستند و هیچ نشانه‌ای از اختلاف در این ائتلاف دیده نمی‌شود.

به گزارش ایران‌پژواک از خبرگزاری تاس، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه در کنار «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین که به واشنگتن سفر کرده، گفت: من اصلا نگران نگه داشتن این ائتلاف نیستم. من هیچگاه ناتو یا اتحادیه اروپا را متحدتر از این روی مساله‌ای ندیده بودم. و من نشانه‌ای دال بر تغییر نمی‌بینم. همگی ما می‌دانیم که اینجا چه چیزی در معرض خطر است.

بایدن همچنین گفت، ایالات متحده به اوکراین کمک خواهد کرد تا زیرساخت‌های انرژی حیاتی خود را که در حملات روسیه آسیب دیده است، بازسازی کند.

او مدعی شد: روسیه از زمستان به عنوان سلاح استفاده می‌کند، مردم را منجمد می‌کند، به مردم گرسنگی می‌دهد، ارتباط آنها را با یکدیگر قطع می‌کند. و ایالات متحده در حال همکاری با متحدان و شرکای خود برای ارائه تجهیزات حیاتی به اوکراین برای کمک به تعمیرات اضطراری سیستم‌های انتقال برق و تقویت ثبات شبکه اوکراین در برابر حملات هدفمند روسیه است.

زلنسکی روز چهارشنبه در اولین سفر خارجی خود پس از آغاز جنگ اوکراین، وارد آمریکا شد. به گزارش آسوشیتدپرس، هواپیمای زلنسکی در یک پایگاه هوایی نزدیک واشنگتن به زمین نشست. او علاوه بر دیدار با بایدن در کنگره آمریکا برای قانونگذاران این کشور سخنرانی دارد و به آنها گفته است که «شما می‌توانید به پیروزی ما سرعت ببخشید.»

بایدن عملیات نظامی روسیه را "بی دلیل و غیر قابل توجیه" خواند، اما گفت که غرب از رویارویی مستقیم با روسیه پرهیز می‌کند.

بایدن و زلنسکی پس از دیدار خود در کاخ سفید به سؤالات چهار خبرنگار دستچین شده پاسخ دادند. بایدن در پاسخ به یک روزنامه نگار اوکراینی که پرسید، "چرا غرب به اوکراین «تمام قابلیت هایی را که برای آزادسازی تمام مناطق نیاز دارد» نمی دهد،‌ گفت: دادن تمام سلاح‌های درخواستی کی‌یف، ممکن است ناتو را بشکند.

بایدن اضافه کرد که نگران این نیست که تحویل موشک‌های پاتریوت به اوکراین تنش‌ها با روسیه را تشدید کند - همانطور که مسکو هشدار داده است - زیرا آنها سلاح‌های "دفاعی" هستند.

بایدن سپس خاطرنشان کرد که ایالات متحده "مقدار عظیمی از کمک های امنیتی به اوکراین را "حتی قبل از تشدید خصومت ها در فوریه ارائه کرده است.

او گفت: «ما آنچه را که اوکراین برای دفاع از خود نیاز داشت، در اختیار آنها قرار دادیم، از جمله صدها تانک، خودروی زرهی، توپخانه و مهمات. بایدن با اشاره به اینکه "صدها" ساعت را صرف متقاعد کردن شرکای خود در سرتاسر جهان برای کمک به اوکراین کرده است، گفت: اقدام بیشتر"چشم انداز تجزیه ناتو، تجزیه اروپا و بقیه جهان" را به همراه خواهد داشت. ما به دنبال جنگ جهانی سوم با مبارزه مستقیم با روسیه نیستیم. من این را بارها گفته‌ام.

باتری موشک‌های پدافند هوایی پاتریوت از جمله کمک های نظامی ۱.۸۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین است. اگرچه بایدن خاطرنشان کرد که آموزش نیروهای اوکراینی برای عملیاتی کردن آنها، که قرار است در یک پایگاه آمریکایی در آلمان انجام شود، "مدتی طول می کشد."

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی