معلمان

اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان طی چندماه اخیر با فراهم شدن زیرساخت‌های فنی و طی مراحل گوناگونی اعم از بارگذاری مستندات از سوی‌ معلمان و تایید مدارک توسط مدیران مدارس وارد فاز عملیاتی شده و اکنون فرایند تعیین رتبه‌ نهایی معلمان در قالب این قانون در جریان است.

به گزارش ایران‌پژواک، زمان اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان از مهر سال ۱۴۰۰ درنظر گرفته شده و تاخیر بیش از یک ساله در اجرای این قانون، گلایه‌ها و اعتراضات جامعه فرهنگیان را به همراه داشته است. این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش در تابستان جاری مبلغ علی الحسابی را به منظور جبران این تاخیر و پرداخت بخشی از معوقات اجرای طرح رتبه‌بندی به حساب معلمان واریز کرد و پس از آن تصمیم گرفت تا زمان تعیین رتبه نهایی، مزایای رتبه یک (آموزشیار معلم) را برای همه مشمولان منظور کند و در نهایت پس از تعیین رتبه نهایی، معوقات باقی مانده را نیز محاسبه کرده و بپردازد تا قانون نظام رتبه‌بندی روی ریل بیفتد و سامان یابد.

به این ترتیب پرداخت مزایای رتبه آموزشیار معلم از آبان ماه در دستورکار قرار گرفت و در آذرماه نیز احکام جاماندگان و افراد باقی مانده صادر شد. حال مسئولان آموزش و پرورش از آغاز جدی فرآیند تعیین رتبه نهایی از این ماه خبر داده‌اند.

صادق ستاری‌فرد، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: مزایای رتبه یک (آموزشیار معلم) را تقریبا برای همه مشمولین پرداخت کرده‌ایم. ۷۴۰ هزار معلم از مزایای این رتبه برخوردار شده‌اند.

وی افزود: فرایند تعیین رتبه نهایی معلمان از مدتی پیش آغاز و تاکنون ۵۰ هزار نفر از همکاران توسط هیئت های ممیزه مناطق تعیین رتبه‌ شده اند و در ادامه از این ماه این فرایند را به صورت جدی برای تعیین رتبه قطعی و نهایی معلمان ادامه می دهیم.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کار طی این دوماه به خوبی پیش رفته است گفت: گروه‌های ارزیاب اعم از مدیران مدارس، ارزیابان حرفه ای و سایر عوامل درگیر در حوزه های ارزیابی، کار را در مرحله اول به سرانجام رساندند و اکنون طی ادامه مراحل به هیئت های ممیزه نواحی، مناطق و استان ها سپرده شده است.

ستاری فرد درباره روال کار هیئت های ممیزه مناطق و استان ها توضیح کوتاهی ارائه کرد و گفت: دو رتبه «آموزشیار معلم» و «مربی معلم» در هیئت ممیزه مناطق، رتبه «استادیار» در هیئت ممیزه استانی و دو رتبه «دانشیار معلم» و «استاد معلم» در هیئت ممیزه ستاد مرکزی وزارتخانه تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: در تلاشیم این‌ اقدام مهم را بر اساس ضوابط تعیین شده در قانون به سرانجام برسانیم؛ باید سازوکار رسیدگی به اعتراضات نیز پیش بینی شود. آیین نامه الزام کرده که تمام فرایند رتبه بندی در بستر سامانه انجام شود که خوشبختانه توسط مرکزی فناوری اطلاعات وزارتخانه دنبال شد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از این پس مرکز ارزیابی عملکرد نیز به سه مرجع مرکز فناوری اطلاعات، مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ملحق می‌شود و این چهار مرجع امور مربوط به رتبه بندی را پیگیری می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی