آلودگی هوا

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از غیرحضوری شدن دانشگاه ها و مدارس استان تهران به جز فیروزکوه و دماوند برای یکشنبه و دوشنبه خبر داد و گفت: طرح زوج و فرد از درب منازل اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایران پژواک، عابد ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا با حضور اعضا شنبه (۱۰ دی‌ماه) برگزار و مقرر شد تمامی دانشگاه ها و مدارس در تمامی مقاطع ابتدایی و متوسطه در استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه فردا و پس فردا به صورت غیر حضوری و مجازی دایر باشند همچنین تمامی کودکستان‌ها در استان تهران به جز دو شهرستان دماوند و فیروزکوه فردا و پس فردا تعطیل خواهند بود.

وی افزود: طرح زوج و فرد در این دو روز از درب منازل در تهران اجرایی خواهد شد همچنین مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک برای فردا و پس فردا توسط شهرداری تهران صادر نمی‌شود.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود از تردد غیر ضروری خودداری و در صورت لزوم حتما از ماسک‌های مناسب N۹۵ استفاده کنند همچنین روسای ادارات با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش آموز موافقت کنند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران علیرضا مزینانی - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا - درباره برخی دیگر از مصوبات این جلسه گفت: توقف فعالیت کارخانه‌های شن، ماسه، بتن و آسفالت و جلوگیری از تردد شبانه کامیون‌ها به استثنای کامیون‌های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسد شدنی و جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور در روز یکشنبه و دوشنبه از مصوبات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران است.

دبیرکارگروه هماهنگی مواقع اضطرار هوا تصریح کرد: مصوبات پیشین این کارگروه همچون جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌ها و جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی تشدیدکننده آلودگی هوا توسط شهرداری‌ها، ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان و جانمایی پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر نیز برای روز های یکشنبه و دوشنبه همچنان به قوت خود باقی است.

این گزارش همچنین می‌افزاید: مصوبات این کارگروه برای کلیه شهرستان های استان به غیر از فیروزکوه و دماوند لازم الاجرا است.

برگزاری امتحانات نهایی طبق برنامه در دو روز آتی

آموزش و پرورش شهر تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به استمرار آلودگی هوا در کلانشهر تهران و در راستای مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران، آموزش در همه مدارس پایتخت، در روز یکشنبه (یازدهم) و دوشنبه (دوازدهم) دیماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می شود.

شایان ذکر است، کلیه کودکستان ها و مراکز پیش دبستانی تهران نیز تعطیل خواهند بود.

بر اساس این اطلاعیه، امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه و ایجاد سابقه تحصیلی برای ورود به آموزش عالی و ترمیم نمرات دروس نهایی شاخه‌های تحصیلی دی ماه ۱۴۰۱ و امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ارزشیابی جامع طبق برنامه اعلامی برگزار خواهد شد.

همچنین ارزشیابی و امتحانات داخلی نوبت دی ماه ۱۴۰۱ دوره‌های تحصیلی، در ایام آموزش غیر حضوری مدارس، برگزار نمی‌شود و زمان برگزاری امتحانات داخلی این ایام، توسط مدیر واحد آموزشی متعاقبا به اولیاء و دانش آموزان اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی