حقوق

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی و نشست سران قوا بنا شده است که تمام مطالبات صندوق‌ها پرداخت و تسویه شود.

به گزارش ایران‌پژواک، سیدصولت مرتضوی در نشست با مسئولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: عبور صندوق از بنگاه داری به سوی سهام داری به همراه نظارت عالیه در راستای افزایش پرداخت مستمری صندوق بسیار خوب است و در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی و نشست سران قوا بنا شده است که تمام مطالبات صندوق ها پرداخت و تسویه شود.

وی افزود: اقدامات خوب و جدی از زمان استقرار دولت سیزدهم در این صندوق انجام گرفته است که امیدوارم همین روند با قوت و قدرت در ستاد و استان ها ادامه داشته باشد. بهبود شاخص های عملکردی و حفظ پایداری صندوق (تعادل در منابع و مصارف) همانند گذشته، در آینده نیز بر اساس برنامه عملیاتی راهبردی باید در دستور کار قرار گیرد.

مرتضوی تحقق حداکثری عدالت اجتماعی را هدف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: فشار بر اقشار ضعیف و کم برخوردار را به صورت کامل حس می کنیم ولی باید با تدابیر رییس جمهور و برنامه های دولت، در راستای کاهش دغدغه های اقتصادی این قشر شریف و مقاوم تلاش کرد.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، بیمه کردن زندگی سالمندی و حفظ عزت و کرامت کهنسالان روستایی و عشایری، جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها، بالا بردن سطح زندگی روستائیان و عشایر، کاهش اختلاف طبقاتی، جلوگیری از فقر و کاهش دغدغه معیشتی در دوران سالمندی، تأمین امنیت اجتماعی و اقتصادی روستائیان و باز توزیع عادلانه درآمد در جامعه است.

رشد ۴۵ درصدی تعداد بیمه‌شدگان روستایی

بیت اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان و عشایر نیز رویکرد مجموعه صندوق را تحول گرایی و برنامه محوری همراه با نگاه انقلابی و جهادی با تاکید بر سرعت، دقت و خلاقیت عنوان کرده و گفت: به منظور تحقق عدالت اجتماعی در جامعه هدف و در راستای عملیاتی کردن بیانیه مأموریت صندوق، برنامه عملیاتی و راهبردی پنج ساله با افق ۱۴۰۵ با هدف تبدیل صندوق به برترین صندوق بیمه اجتماعی در کشور تدوین و اجرایی شد.

وی با تأکید بر رشد و تعالی؛ یادگیری مستمر و مسئولیت پذیری به عنوان ارزش های محوری صندوق، به بیان برخی از مهم ترین شاخص های عملکردی فعلی و مورد انتظار صندوق در بخش های رشد متوازن ضریب پوشش بیمه اجتماعی، افزایش بیمه شده جدید، تنوع بخشی و بهبود سطح کیفی و کمی خدمات و دسترسی آسان به خدمات پرداخت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی از راه‌اندازی بیمه تکمیلی این صندوق در استان‌های همدان، اصفهان و آذربایجان‌شرقی برای اولین بار خبر داد و افزود: جذب یک میلیون نفر بیمه شده جدید در سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری شده است.

وی رشد ۴۵ درصدی تعداد بیمه‌شدگان را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این صندوق در دولت سیزدهم عنوان و تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم شاهد افزایش ۳۸۹هزار نفری تعداد بیمه‌شدگان این صندوق بوده‌ایم و ۲۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان بدون کارمزد در سال ۱۴۰۱ به مستمری‌بگیران این صندوق از دی ماه پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی