• ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۲
  • کد خبر: 31096
ولودیمیر زلنسکی

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت که تدارکات غرب از جمله تانک‌ها و واحدهای پدافند هوایی باید سریع‌تر از روسیه برسد و قبل از آنکه روسیه بتواند حملات خود را آغاز کند، تحویل داده شود.

به گزارش ایران‌پژواک از رویترز، زلنسکی قبل از دیدار متحدان غربی در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان در روز جمعه از طریق لینک ویدیویی صحبت کرد و تمرکز خود را بر این گذاشت که آیا برلین تانک‌های جنگی لئوپارد خود را برای کمک به بیرون راندن نیروهای روسیه به کی‌یف تحویل می‌دهد یا خیر.

زلنسکی از متحدان غربی خود خواست تصمیمات سریع‌تری برای کمک به کشور جنگ‌زده او اتخاذ کنند و هشدار داد: استبداد از دموکراسی‌ها پیشی می‌گیرد. تامین سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین باید از حملات موشکی بعدی روسیه پیشی بگیرد. تدارکات تانک‌های غربی باید از تهاجم دیگر تانک‌های روسیه پیشی بگیرد. زمانی که جهان آزاد برای فکر کردن استفاده می‌کند، توسط دولت تروریست برای کشتن استفاده می‌شود. جهان نباید امروز یا هرگز کمک را از ما دریغ کند. بسیج جهان باید از بسیج نظامی بعدی دشمن مشترک ما پیشی بگیرد.

زلنسکی گفت: "هر روز در شرق درگیری وجود دارد. ما محکم و قاطعانه ایستاده‌ایم."

او در پاسخ به این سوال که آیا نگران امنیت شخصی خود پس از کشته شدن وزیر کشورش در سقوط هلیکوپتر است یا خیر، گفت که نگران نیست. او افزود: "دیدگاه من تغییر نکرده است. ما به مهمات نیاز داریم، من عجله‌ای ندارم."

زلنسکی قبل از ایراد سخنرانی خود، از شرکت کنندگان در نشست داووس خواست تا به یاد 14 نفر کشته شده در سقوط هلیکوپتر سکوت کنند. آنها شامل وزیر کشور ، سایر مقامات ارشد، خدمه و یک کودک بودند.

وی روسیه را به صدور "ترور" متهم کرد و به حمله موشکی روسیه اشاره کرد که یک ساختمان مسکونی را ویران کرد و حداقل 45 نفر را کشت. مسکو دفاع هوایی اوکراین را مسئول این حمله دانسته است.

زلنسکی درباره زنده بودن ولادیمیر پوتین در میان گمانه زنی‌های مداوم درباره سلامتی وی ابراز تردید کرد و گفت: در حال حاضر نمی‌دانم با چه کسی صحبت کنم. من مطمئن نیستم که رئیس جمهور روسیه هنوز زنده باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی