• ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
  • کد خبر: 31299
بیت کوین

برخی تحلیلگران می گویند که اگرچه هنوز نمی توان احساسات کلی بازار را صعودی خواند، اما داده های قیمت و زنجیره ای اخیر نشان می دهد که بیت کوین می تواند در مراحل بعدی یک بازار نزولی باشد.

به گزارش ایران‌پژواک، بیت کوین در نوامبر به کمتر از ۱۵۷۰۰ دلار سقوط کرد، زیرا بازار کریپتو با ورشکستگی صرافی ارزهای دیجیتال FTX و احساسات نزولی در بازارهای سهام جهانی مواجه شد. قیمت ها عمدتاً بین ۱۵۷۰۰ تا ۱۷۵۰۰ دلار تا هفته اول ژانویه متغیر بود.

از آن زمان، ارزش ارز دیجیتال، همراه با رشد اتر (ETH)، بازارهای مالی غیرمتمرکز (DeFi) و بازار سهام گسترده تر، افزایش یافته است. قبل از عقب نشینی، بیت کوین در اوایل این هفته به بالاترین سطح پنج ماهه، بالای ۲۳۵۰۰ دلار رسید، زیرا معامله گران سود کسب کردند.

با این حال، برخی تحلیلگران می گویند که اگرچه هنوز نمی توان احساسات کلی بازار را صعودی خواند، اما داده های قیمت و زنجیره ای اخیر نشان می دهد که بیت کوین می تواند در مراحل بعدی یک بازار نزولی باشد.

دارندگان کوتاه‌مدت (STH) بیت‌کوین را در حال فروش با سود پیشنهاد می‌کند در حالی که دارندگان بلندمدت (LTH) همچنان به حفظ موقعیت‌های بزرگ سهام ادامه می‌دهند، حرکتی که «به‌نظر می‌رسد به‌طور فزاینده‌ای برای بیت‌کوین صعودی است».

با این حال، احساسات کلان همچنان دلیلی برای نگرانی است.

تحلیلگران Bitfinex می گویند:«از آنجایی که طبقه دارایی در حال حاضر به شدت با بازار سهام ایالات متحده مرتبط است، تحولات کلان نزولی می تواند دارایی (بیت کوین) را از تکرار عملکردهای گذشته محدود کند.»

در همین حال، فروش فشار بر بیت کوین از سوی ماینرها، بخش کلیدی اکوسیستم بیت کوین، هفته گذشته به پایین ترین سطح خود در سه سال اخیر رسید.

همانطور که هفته گذشته CoinDesk گزارش داد، جریان های زنجیره ای نشان می دهد که مقدار بیت کوین منتقل شده از آدرس های ماینرها به کیف پول های متعلق به صرافی ها به پایین ترین حد چند ساله کاهش یافته است.

ماینرها نهادهایی هستند که قدرت محاسباتی را به هر شبکه بلاک چینی در ازای "پاداش" در قالب توکن تامین می کنند. این پاداش ها به طور مداوم توسط ماینرها برای پوشش هزینه های عملیاتی فروخته می شود - که نسبتاً فشرده هستند. برخی از ماینرها در سال گذشته درخواست حمایت از ورشکستگی را ارائه کردند - و دارایی ها را منحل کردند که به فشار فروش در بازار کمک کرد.

کاهش فروش ماینر به معنای فشار فروش ضعیف‌تر از سوی کسانی است که مسئول ساخت سکه هستند و عموماً صعودی تلقی می‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی