سلیمان سویلو

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه، امروز (جمعه)، در اظهاراتی به سفیر واشنگتن در آنکارا هشدار داد که دست از مداخله در امور این کشور بردارد.

به گزارش ایران‌پژواک، طبق گزارش منابع محلی ترکیه‌ای، سلیمان سویلو با اشاره به سفیر آمریکا در آنکارا گفت: «او سفرای دیگر را جمع می‌کند و تلاش می‌کند به آن‌ها مشاوره بدهد. آن‌ها در اروپا همین کار را می‌کنند، سفارت آمریکا (سفارتخانه‌های آمریکا در اروپا)، اروپا را اداره می‌کند.»

وزیر کشور ترکیه ادامه داد: «هر سفیر آمریکایی با خود می‌گوید که چطور می‌تواند به ترکیه آسیب برساند. این یکی از بزرگترین بدبختی‌های ترکیه در سال‌های گذشته بوده است. آن‌ها به این فکر می‌کنند که چه طرح‌هایی در ترکیه می‌توانند انجام بدهند؛ اما یک نفر بازی آن‌ها را خراب کرد و آن [رئیس‌جمهور] رجب طیب اردوغان بود. من در اینجا به سفیر آمریکا می‌گویم که می‌دانم به کدام روزنامه‌نگارها مأموریت داده است. دست‌های کثیف خودت را از ترکیه بکش. من خوب می‌دانم که چه اقداماتی انجام داده‌اید و چگونه می‌خواهید ترکیه را به آشوب بکشید.»

ترکیه سفیران ۹ کشور از جمله آمریکا، آلمان و فرانسه را امروز در واکنش به اقدام این کشورها در بستن کنسولگری‌های ترکیه بنا به دلایل امنیتی احضار کرد.

ایالات متحده آمریکا و چندین کشور اروپایی در روزهای گذشته به شهروندان خود هشدار داده بودند از حضور در رویدادهای جمعی و مراکز توریستی در استانبول خودداری کنند. این کشورها دلیل این اطلاعیه را افزایش احتمال وقوع حادثه تروریستی در ترکیه عنوان کرده بودند.

دست‌کم هفت کشور اروپایی هم اعلام کردند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه و احتیاطی کنسولگری‌های خود در استانبول را به طور موقت به حالت تعطیل در می‌آورند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی