• ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
  • کد خبر: 31352
طلا

نظرسنجی سالانه انجمن بازار شمش لندن نشان می‌دهد که قیمت طلا به طور متوسط در سال حدود ۱۸۵۹ دلار در هر اونس است و نقره در حدود ۲۳.۶۵ دلار باقی می‌ماند.

به گزارش ایران‌پژواک، قیمت طلا و نقره در اوایل معاملات روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار در ایالات‌متحده به دنبال گزارش شگفت‌انگیز مشاغل ایالات‌متحده به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است و طلا به پایین‌ترین حد سه هفته اخیر رسید. طلای آوریل آخرین بار با ۳۰.۱ دلار کاهش به ۱۹۰۰ دلار و پنج سنت و نقره مارس ۰.۵۹ دلار کاهش یافت و به ۲۳.۰۳ دلار رسید.

اعضای انجمن بازار شمش لندن (LBMA) پس از بهترین شروع سال در یک دهه اخیر و افزایش ۲۰ درصدی نسبت به پایین‌ترین سطح خود در نوامبر، به دنبال رالی داغ طلا هستند تا در ادامه سال کمی کاهش یابد.

انجمن بازار شمش لندن در نظرسنجی پیش‌بینی سالانه خود اظهار کردند که تحلیلگران شرکت‌کننده نسبت به طلا و نقره در سال جاری خوش‌بین هستند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا در سال جاری با پیش‌بینی متوسط سالانه ۱۸۵۹ دلار و ۹۰ سنت در مقایسه با میانگین قیمت ۱۸۰۰دلار و ۹ سنت در سال گذشته، ۳.۳ درصد در هر اونس افزایش یافته است.

در عین حال، تحلیلگران گفتند که میانگین قیمت نقره با افزایش ۸.۸ درصدی به ۲۳.۶۵ دلار در هر اونس در مقایسه با میانگین قیمت ۲۱.۷۳ دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

صعودی‌ترین پیش‌بینی در نظرسنجی این بازار مربوط به پلاتین است. تحلیلگران میانگین قیمت پلاتین برای سال ۲۰۲۳ را ۱۰۸۰ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس می‌دانند که ۱۲ درصد از میانگین قیمت ۹۶۰دلار و ۵۰۸ سنت در سال گذشته افزایش یافته است.نظر تحلیلگران نسبت به پالادیوم نزولی است و میانگین پیش‌بینی ۱۸۰۹ دلار و ۸۰ سنت در هر اونس در سال ۲۰۲۳، بیش از ۱۴ درصد از میانگین قیمت ۲۱۱۲ دلار و ۶ سنت در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

گزارش وضعیت اشتغال در ژانویه از سوی وزارت کار ایالات‌متحده، افزایش شدید حقوق و دستمزد غیرکشاورزی به میزان ۵۱۷ هزار نفر را نشان داد. انتظار می‌رفت که این رقم کلیدی پس از افزایش ۲۲۳ هزار شغلی در گزارش دسامبر، تنها ۱۸۷ هزار شغل افزایش یابد.

شاخص قیمت تولیدکننده منطقه یورو در ژانویه ۲۴.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت اما بدون احتساب انرژی ۱۲.۳ درصد افزایش یافت. بازارهای کلیدی خارجی نیز شاهد افزایش شاخص دلار آمریکا در پی گزارش مشاغل هستند.

بر اساس این نظرسنجی در کیتکونیوز، تحلیلگران سه عامل اصلی را در قیمت فلزات گرانبها در سال جاری موثر می‌دانند. از ۳۰ تحلیلگر مورد بررسی، ۴۳ درصد انتظار دارند که دلار آمریکا و سیاست پولی فدرال رزرو بیشترین تأثیر را بر طلا و نقره داشته باشند. در عین حال، ۱۴ درصد تورم را عامل اصلی می‌دانند و ۱۱ درصد عوامل ژئوپلیتیک را زیر نظر دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی