بازار

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان طی نامه‌ای خطاب به رییس اتاق اصناف ایران، خواستار نظارت ویژه بر فعالیت واحدهای صنفی برگزار کننده فروش فوق العاده و حراج در هفته‌های پایانی سال شد.

به گزارش ایران‌پژواک، تقوی شوازی افزود: هر واحد صنفی که قصد فروش فوق العاده و حراج برای کالاهای خود را دارد باید لیست کالاها به همراه قیمت آنها و همچنین میزان تخفیف و مدت زمان مورد نظر را به اتحادیه صنفی مربوطه ارائه کند.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت، در این نامه با اشاره به افزایش تقاضا برای برخی کالاها و خدمات طی هفته‌های پایانی سال، گفت: در این ایام برخی از واحدهای صنفی برای جلب مشتری و عرضه و فروش بیشتر کالا، اقدام به فروش فوق العاده و حراج می‌کنند. این در حالی است که در برخی موارد، این اقدام بدون اخذ مجوزهای لازم از اتحادیه صنف مربوطه صورت می‌گیرد و زمینه اجحاف به مصرف کنندگان را فراهم می‌آورد.

او همچنین با اشاره به مفاد آیین نامه اجرایی ماده ۸۴ قانون نظام صنفی،اظهار کرد: برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان، ضرورت دارد با هماهنگی ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی شرکت کننده در جشنواره فروش فوق العاده و حراج در دستور کار اتاق‌های اصناف سراسر کشور قرار گیرد و ضمن کنترل فاکتورهای فروش، از تخلفات ناشی از حراج و فروش فوق العاده غیرقانونی در واحدای صنفی جلوگیری و نتیجه اقدامات به این سازمان منعکس شود.

شوازی ادامه داد: هر واحد صنفی که قصد فروش فوق العاده و حراج برای کالاهای خود را دارد باید لیست کالاها به همراه قیمت آنها و همچنین میزان تخفیف و مدت زمان مورد نظر را به اتحادیه صنفی مربوطه ارائه کند تا بررسی شود و در صورت تایید مجوز فروش فوق العاده برای واحد صنفی صادر شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی