کرونا

فرمانده عملیات مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران گفت:با وجود انجام ترددهای غیر ضروری و تفریحی در شهر قطعا با افزایش بار بیماری روبرو خواهیم شد.

به گزارش ایران پژواک، علیرضا زالی فرمانده عملیات مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران ضمن ابراز نگرانی از افزایش میزان ترددها و سفرهای بین استانی، اظهار کرد: با وجود انجام ترددهای غیر ضروری  و تفریحی در سطح شهر و افزایش مسافرت ها قطعا با افزایش بار بیماری روبرو خواهیم بود.

وی افزود: متاسفانه کنترل و یا کاهش بار بیماری کووید ۱۹ پیام غلطی است که به مردم رسیده، و اگر چنانچه در برخی شهرها آمارهایی از  کاهش کرونا به گوش می رسد، نباید تصور کنیم که به طور کلی بیماری ریشه کن شده است.

زالی کرونا را ویروسی فریبنده و خطرناک دانست و خاطرنشان کرد: باید ملاحضات بهداشتی با قوت و جدیت همچنان ادامه داشته باشد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در تهران  ۳۱۳ مورد جدید بیماری کرونا در بخش های عادی و ۸۶ نفر نیز در بخش های ویژه بستری شده اند و ۴۶۲ بیمار نیز از مجموع بیمارستانهای تهران ترخیص شده اند .

وی از افزایش ۱.۵ درصدی آمار مبتلایان خبر داد و گفت: این مهم نشان دهنده شیب نسبتا ملایم مبتلایان به کروناست.

زالی در ادامه با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی بهبودیافتگان در بیمارستانهای کلان شهر تهران، توضیح داد: اگر چنانچه ترددهای غیر ضروری در سطح شهر افزایش یابد ممکن است با افزایش آمار مواجه شویم.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهرتهران با بیان اینکه ناقلین بدون علامت گروه های پرخطر انتشار بیماری کرونا محسوب می شوند، افزود: حتی در افرادی که از بیمارستانها هم مرخص می شوند، درمان قطعی سه تا چهارهفته زمانبر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در بیماری های اپیدمیولوژیک گمانه زنی های فراوانی مبنی بر واکنش های مختلف ویروس وجود دارد، افزود: احتمال افزایش ترددها با تند شدن بار بیماری کرونا وجود دارد.

 زالی از برنامه ریزی برای نحوه فعالیت ادارات و ارائه پیشنهادات برای ناوگان حمل و نقل عمومی برای کنترل و ریشه کنی کرونا در تهران خبر داد و افزود: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای تغییر روند زندگی مردم و کنترل کرونا خواهد بود.

 فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: استفاده از ظرفیت های کاری مختلف در شیفت های شب و یا بعدازظهر را راه برون رفتی برای کاهش تردد ها خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی