موشک

وزارت دفاع بریتانیا در تازه‌ترین گزارش خود گفته است شمار موشک‌های مدرن روسیه کاهش یافته است. ارتش روسیه اکنون از موشک‌های ضد کشتی ۶۰ سال پیش زمان شوروی استفاده می‌کند که هنگام حمله به اهداف زمینی بسیار نادقیق هستند.

به گزارش ایران پژواک، بر اساس گزارش وزارت دفاع بریتانیا از ماه آوریل، بمب افکن‌های روسی احتمالا ده‌ها موشک کروز قدیمی Kh-22 را علیه اهداف زمینی شلیک کرده‌اند.

این موشک‌ها در دهه ۱۹۶۰برای انهدام ناوهای هواپیمابر "دشمن" با کلاهک هسته‌ای ساخته شدند و اگر این موشک‌ها با کلاهک معمولی در حملات زمینی استفاده شوند، بسیار نادقیق هستند و می‌توانند تلفات غیرنظامی و خسارات جانبی قابل توجهی ایجاد کنند.

در گزارش وزارت دفاع بریتانیا همچنین آمده است: «روسیه احتمالا به دلیل کمبود موشک‌های دقیق‌تر و مدرن‌تر به چنین سیستم‌های تسلیحاتی ناکارآمد متوسل شده است».

وادیم اسکیبیتسکی، معاون رئیس سرویس اطلاعات نظامی اوکراین هم به روزنامه بریتانیایی "گاردین" گفته است، در ماه اول جنگ مسکو به طور مداوم حملات موشکی را علیه اوکراین انجام داد، اما گلوله‌باران در دو ماه گذشته تا حدودی کاهش یافته است.

این مقام اطلاعاتی اوکراین افزود: «ما متوجه شدیم که روسیه حملات موشکی بسیار کمتری انجام می‌دهد و از مدل موشک‌های قدیمی زمان شوروی Kh-22 استفاده می‌کند.»

معاون رئیس سرویس اطلاعات نظامی اوکراین هم تائید کرده است که موشک‌های مدرن روسی در حال تمام شدن است و این کشور به دلیل تحریم‌ها دیگر در موقعیتی نیست که به سرعت بتواند این موشک‌ها را تولید کند.

ارتش اوکراین ولی توسط کشورهای غربی تسلیحات جدید دریافت کرده و سرنوشت جنگ هنوز ناروشن است.

وزارت دفاع بریتانیا روز دوشنبه ۱۶ خرداد (۶ ژوئن) اعلام کرد، سامانه پرتاب موشک‌های دوربرد، موسوم به ام  ۲۷۰ (M270) که تولید ایالات متحده است، را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. به گفته مقامات بریتانیا این اقدام در هماهنگی با دولت آمریکا صورت می‌گیرد.

میزان کمک تسلیحاتی دولت بریتانیا به اوکراین تا کنون بر ۷۵۰ میلیون پوند (۸۷۴ میلیون یورو) بالغ می‌شود. این پشتیبانی نظامی از جمله ارسال سامانه‌های پدافند هوایی، هزاران موشک‌های ضدتانک و همچنین صدها خودروهای زره‌پوش را دربرمی‌گیرد.

زلنسکی گفته است که "آینده در میدان جنگ رقم می‌خورد" و مشاور او تائید کرده است که در روز جمعه ۱۰ ژوئن حملات توپخانه اوکراینی با استفاده از مهمات غربی بسیار کارآمد بوده و حدود ۶۰۰ سرباز روس در ظرف یک روز کشته شده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی