• ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶
  • کد خبر: 38910
اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از دفع ۵ ضدحمله نیروهای اوکراین و کشته شدن ۱۲۹۵ نظامی این کشور طی شبانه‌روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایران‌پژواک از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان شمال تا عمق خطوط دفاعی دشمن پیشروی کردند. یک ضدحمله دفع شد و نیروهای مسلح اوکراین ۳۶۵ نظامی و یک تانک از دست دادند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: واحدهای یگان شرق ارتش روسیه کنترل مواضع سودمندتری را در اختیار گرفتند. کی یف ۱۲۰ پرسنل نظامی خود را در یک روز از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان غرب کنترل مواضع سودمندتری را در اختیار گرفتند؛ در این راستا ۴ ضدحمله دشمن دفع شد و کی یف ۳۲۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: واحدهای یگان جنوب مواضع خود را در خط مقدم بهبود بخشیدند، نیروهای مسلح اوکراین در یک روز ۴۹۰ نظامی خود را از دست دادند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی