احمد علیرضابیگی

احمد علیرضابیگی، گفت: آمریکا به واسطه سلطه دلار نظرات سیاسی خود را تحمیل می کند و بر این اساس راهکارهایی از جمله تشکیل صندوق مشترک با کشورهایی که منافع مشترک داریم و همچنین توسعه رمز ارزها راهکاری موثر در این زمینه است.

به گزارش ایران پژواک، رهایی از سلطه دلار و سیستم مالی آمریکا از تاکیدات رئیس جمهوری کشورمان در اجلاس اخیر سران کوآلالامپور بود. در این اجلاس دکتر حسن روحانی پیشنهاداتی از جمله «تأسیس صندوق مشترک نشست کوالالامپور برای تأمین مالی همکاری‌های فناورانه میان کشورهای اسلامی»، «تاسیس مرکز تحقیقات مشترک در حوزه فناوری‌های هوش مصنوعی و امنیت سایبری»، «معرفی رمز ارز واحد برای کشورهای اسلامی» و «تاسیس بازار مشترک کشورهای اسلامی در حوزه اقتصاد دیجیتال» ارائه کرد. یک نماینده مجلس در خصوص پیشنهادات رئیس جمهوری در این اجلاس گفت: آمریکا به واسطه سلطه  دلار نظرات سیاسی خود را تحمیل می کند و بر این اساس راهکارهایی از جمله تشکیل صندوق مشترک با کشورهایی که منافع مشترک داریم و همچنین توسعه رمز ارزها راهکاری موثر در این زمینه است.

احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه باید تدابیری اساسی برای رهایی از سلطه دلار و سیستم مالی آمریکا پیش‌بینی شود به پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گفت: تحریم اقتصادی امروز به مهم ترین ابزار سلطه طلبیِ استکباری تبدیل شده است و این خطری است که همه کشورها آن را احساس می کنند.

او افزود: در شرایط موجود آمریکا به واسطه دلار نظرات سیاسی خود را تحمیل می کند و ایران، روسیه، چین و ترکیه از کشورهایی هستیم که در این خصوص تحت فشار هستند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: این خطری بالقوه برای بقیه کشورها است و بر این اساس باید به سمت راهکارهای اساسی باشیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص پیشنهاد رئیس جمهوری برای تشکیل صندوق های مشترک تامین مالی بین کشورهای اسلامی گفت: تشکیل صندوق های مشترک یکی از راهکارهای مقابله با سلطه آمریکا و توسعه مبادلات بانکی در مجامع بین المللی است و می توانیم با تشکیل  اتحادیه هایی آن را محقق کنیم.

علیرضابیگی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص معرفی رمز ارز واحد برای کشورهای اسلامی اظهار کرد: رمز ارزها می توانند به خوبی و در چارچوب نظام مند، تبادلات مالی را  گسترش دهند و استفاده از این ابزار در شرایط تحریم مبادلات را تسهیل می کند.

او با بیان اینکه باید تدابیری برای رهایی از سلطه دلار و سیستم مالی آمریکا پیش بینی شود تصریح کرد: ایجاد سازوکارهای خاص برای همکاری های بانکی و مالی میان کشورها به خصوص کشورهای همسایه و استفاده از پول ملی در تجارت متقابل باید مورد توجه کارشناسان اقتصادی قرار گیرند.

این نماینده مجلس انگیزه‌های سیاسی را شرط تضمین طرح‌های پیشنهادی رئیس جمهوری عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های اقتصادی با کشورهای اسلامی و به خصوص همسایگان گفت: ایجاد پول آسیایی می‌تواند راهکاری برای مقابله با سلطه‌جویی‌های آمریکا باشد.

علیرضابیگی با اشاره به تجربه اروپا برای استفاده از یورو به عنوان واحد پولی مشترک اظهار کرد: بر این اساس چین، هند، روسیه، ترکیه و ایران نیز می توانند با استفاده از پول های آسیایی پشتوانه پولی برای خود داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی