محمدرضا پورابراهیمی

نماینده کرمان در مجلس گفت: تصمیماتی مغایر منافع و قوانین توسط شرکت ملی مس در دستورکار قرار گرفته که موجب نارضایتی مردم کرمان شده است.

به گزارش ایران پژواک از فارس، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در نشست علنی امروز چهارشنبه (۱۵ دی ماه) در تذکری، اظهار داشت: تذکر بنده به وزیر صمت است در خصوص اقدامات خلاف منافع مردم کرمان توسط مدیرعامل شرکت ملی مس است. اخیرا خبری مبنی بر تشکیل جلسه در مجلس با حضور مدیرعامل و تعدادی از نمایندگان در ارتباط با موضوع بحث حمایت ها و انتقال منابع مالی از شرکت ملی مس که ۸۰ درصد آن سهم کرمان است به خارج از این مجموعه مطرح شده است.

​وی ادامه داد: حدود ۲۰ درصد از سرمایه گذاری و تولید شرکت ملی مس در منطقه آذربایجان و ۸۰ درصد در استان کرمان تعلق می گیرد، طبیعتا هرگونه اقدام، حمایت، پیگیری در قالب سهم قانونی و ۲۰ درصد هم حق مردم آذربایجان است اما به نظر می رسد با توجه به شرایطی که امروز در کشور داریم تصمیماتی مغایر منافع و قوانین توسط شرکت ملی مس در دستورکار قرار گرفته است که موجب نارضایتی مردم کرمان شده است که از زبان مردم این منطقه این گلایه را مطرح می کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: آلودگی هایی که در منطقه به واسطه شرکت ملی مس حاصل شده است به این شرح است، وضعیت آرسنیک آب ۱۲ برابر حد مجاز است، وضعیت آلودگی هوا در زمینه تولید CO۲ ۳۰ برابر حد مجاز است، مراتع به دلیل شرایط خاصی که در حوزه وضعیت تصمیمات مرتبط با آلایندگی داشته ایم از بین رفته است.وی ادامه داد: دشت خاتون آباد متاسفانه قابل استفاده نیست و هزاران دام از بین رفته است. میزان سرطان در منطقه نسبت به متوسط جمعیت از حد میانگین کشور بالاتر است. در چنین شرایطی مدیرعامل مس در کمال وقاحت و خیانت به مردم کرمان منابع را بدون ضوابط و مقررات پیش می برد.

پورابراهیمی بیان داشت: اگر جلوی این قضیه را نگیرید حتما موضوع سوال را در دستورکار قرار می دهیم، این موارد تخلف است، این سهام مربوط به بازنشستگانی در شرکت ملی مس است، ۵ هزار نفر بازنشسته در شرکت ملی مس هستند، شما پول چه کسی را می برید؟ حدود ۱۳ درصد از این متعلق به مردم است، بابت سهم صندوق بازنشستگی مس است.

وی تصریح کرد: ۴۰ درصد منابع شرکت مربوط به سهام عدالت است، کل مالکیتی که به وزارت صنعت مرتبط است بالغ بر ۱۳ درصد است، آقای وزیر چه حقی دارد در جلسه شرکت می کند و تصمیم می گیرد. ۵۰۰ میلیارد منابع را بدون مجوز و قانون جا به جا می کنید این در حالی است که پول برای سهام عدالت بازنشستگان و مردم است و اجازه نمی دهیم این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی