مدارس

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تنها تعداد ۱۶ درصد دانش آموزان در روزهای گذشته غایب بودند، گفت:موضوع دانش‌آموزانی که قادر به حضور در مدارس نیستند در جلسه ستاد ملی کرونا مطرح و تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش ایران پژواک، صادق ستاری فرد اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، دانش‌آموزان، ملزم به بازگشت به مدارس و شروع آموزش حضوری هستند. یعنی دوره آموزش صرفاً مجازی به پایان رسیده و از این به بعد آموزش‌ها قرار است فقطا در مدارس و حضوری دنبال شود.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد مدارس از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ بازگشایی شود و از عصر روز ۱۲ فروردین نیز ستادهای اسکان مدارس تعطیل شدند تا برای حضور دانش‌آموزان، کلاس‌های درس ضدعفونی و گندزدایی شوند.

ستاری فرد ادامه داد: بعد از مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس، شیوه نامه‌ای در مورد بازگشایی مدارس تدوین و به استان‌ها ابلاغ شد که در آن چگونگی حضور دانش آموزان در مدارس، نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زمان کلاس‌های درسی، شرایط سرویس تردد دانش آموزان و .... به صورت دقیق ذکر شده است.

اُفت تحصیلی شدید دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با توجه به ضرورت از سرگیری آموزش‌های حضوری گفت: خوشبختانه تاکنون درصد زیادی از معلمان و دانش‌آموزان واکسینه شده‌اند. از طرفی بنا بر اقتضائات یادگیری، یاددهی، ارزشیابی و تحلیل نمرات ارزشیابی امتحانات پایان ترم اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ که به صورت حضوری برگزار شده بود، متأسفانه شاهد افت تحصیلی شدید در دانش آموزان بودیم و برای جبران این افت تصمیم به بازگشایی حضوری مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و آموزش خودمراقبتی به دانش آموزان گرفته شد.

ستاری فرد بیان اینکه پژوهش‌های انجام شده در مجامع بین المللی نشان داد که مدارس باید بازگشایی شود، گفت: خوشبختانه در جریان بازگشایی با استقبال بی‌نظیری از سوی معلمان و خانواده‌ها روبه‌رو شدیم و در بازدیدهایی که در دو روز اول بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز انجام دادیم به نتایج بسیار خوبی رسیدیم که نشان داد خانواده‌ها و دانش آموزان از بازگشایی مدارس استقبال کرده‌اند.

۸۴ درصد دانش‌آموزان به مدارس آمدند

وی با بیان اینکه در روزهای ۱۴ و ۱۵ فروردین، از حدود ۱۲ هزار مدرسه، توسط تیم نظارتی وزارت آموزش و پرورش،  بازدید میدانی به عمل آمده است، گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۵۳۶ بازدید مدرسه در هر سه مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم و در مدارس پسرانه و دخترانه، شهری، روستایی و عشایر، در مجموع حدود ۲ میلیون و ۳۳۲ هزار معلم و دانش آموز در این مدارس ثبت نام شده بود که یک میلیون و ۹۵۹ هزار دانش آموز، یعنی در حدود ۸۴ درصد دانش آموزان در دو روز اول بعد از تعطیلات در مدارس حضور داشتند.

ستاری فرد گفت: استقبال بی‌نظیر معلمان و خانواده‌ها از بازگشایی مدارس نشان داد خانواده و دانش آموزان نسبت به مدارس و آموزش حضوری احساس نیاز کردند.

استقبال بیشتر دبیرستانی‌ها

وی در خصوص آمار حضور دانش آموزان به تفکیک مقاطع تحصیلی گفت: در مقطع متوسطه اول و دوم استقبال بیشتری نسبت به مقطع ابتدایی داشته ایم. آمار استقبال دانش آموزان از حضور در مدارس در مقطع ابتدایی درحدود  ۸۳ درصد و در مقطع متوسطه در حدود ۸۶ درصد بوده است.

ستاری فرد در مورد آمار دانش آموزان غایب در این روزها گفت: فقط ۱۶ درصد دانش‌آموزان در این دو روز غیبت داشتند که از این تعداد حدود ۶ درصد به علت بیماری، ۵۸ درصد به دلیل مسافرت، ۳۶ درصد عدم همراهی خانواده بوده است ولی در کل آمار حضور دانش آموزان رضایت بخش بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: علی رغم احساس نیازی که در بسیاری از خانواده‌ها و دانش آموزان برای شروع مجدد آموزش‌های حضوری حس شد یکی از مهم ترین دلایل استقبال دانش آموزان از آموزش‌های حضوری تبیین‌ خوب رسانه و صدا و سیما در اقناع افکار عمومی و البته تلاش همکاران آموزش و پرورش در ایجاد حس امنیت در خانواده‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس بود.

ستاری فرد درخصوص دغدغه خانواده‌ها از حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: در مورد دانش آموزان مبتلا، سامانه‌ای تحت عنوان سامانه «ایران من» را پیش بینی کرده ایم که تمام مدیران به آن دسترسی دارند و مشخصات هر دانش آموز که خودش یا خانواده‌اش مبتلا باشند از طریق مربیان بهداشت در سامانه ثبت می‌شود. برای رسیدگی سریع  و درمان دانش آموزان مبتلا، به این سامانه هم وزارت آمورش و پرورش و هم وزارت بهداشت دسترسی دارند.

ستاری فرد گفت: در حال حاضر، تعداد ۵  هزار و ۸۰۰ مراقب بهداشت در مدرسه داریم و تعداد زیادی از همکاران اداره آموزش و پرورش نیز مسئولیت نظارت بر حضور دانش آموزان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: آموزش «خود مراقبتی» و «دیگر مراقبتی» را در دستگاه تعلیم و تربیت و مدارس ترویج خواهیم داد تا دانش آموزان بتوانند با آموزش‌های لازم، مهارت حفظ سلامت را به دست بیاورند.

ستاری فرد در پایان گفت: موضوع درمان دانش‌آموزان مبتلا و آموزش مجازی دانش آموزانی که مبتلا شده‌اند یا به هر دلیلی قادر به حضور در مدرسه نیستند در جلسه ستاد ملی کرونا ۰۸ مطرح خواهد شد و مصوبات آن جلسه متعاقبا  اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی