روسیه

روزنامه دیلی تلگراف انگلیس در گزارشی به نقل از داده‌های اتحادیه اروپا گزارش داد با وجود تحریم‌های نظامی روسیه از ۲۰۱۴ دست کم ۱۰ کشور از جمله آلمان و فرانسه آن را نقض کرده و روسیه با این گونه تسلیحات به اوکراین حمله کرده است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از تلگراف، بر این اساس پاریس و برلین دست کم ۲۳۰ میلیون پوند تسلیحات شامل بمب، راکت و موشک به روسیه داده‌اند که یحتمل در تهاجم به اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است.

فرانسه در مورد استفاده از معافیت خود از تحریم اظهار نظر نکرد اما ظاهرا قبلا از بند موسوم به پدربزرگ دفاع کرده بود.

گفتنی است روزنه فروش سلاح پس از اعتراضات کشورهای بالتیک و شرقی بسته شد.

لهستان و لیتوانی متوجه این قضیه در متن تحریم تسلیحاتی ۲۰۱۴ شده و بعدا آن را اصلاح کردند.

سال گذشته نیز ۳۹ میلیون یورو سلاح به روسیه فروخته شد زمانی که کرملین برای تهاجم خود به اوکراین آماده می‌شد.

آدمیرال آلن ویلیام وست، فرمانده سابق «لرد اول دریا» در این باره گفت استفاده از حفره برای دورزدن تحریم پس از حمله روسیه به کریمه، عملا یک جنایت و به طور نفس‌گیر کاری احمقانه بوده است.

قرار است در ماه ژوئن و در نشست اعضای ناتو در مادرید کشورها تضمین دهند که چنین کاری را دوباره انجام نخواهند داد.

البته برلین از عملکرد خود دفاع کرده و اصرار دارد که از کرملین تضمیم گرفته تا اجناس صادراتی را برای کارهای غیرنظامی مصرف کند.

فرانسه محموله‌هایی به ارزش ۱۵۲ میلیون یورو به روسیه ارسال کرده است. پاریس به صادرکنندگان اجازه داد تا قراردادهای قبل از سال ۲۰۱۴ را ادامه دهند.

شرکت‌های فرانسوی در کنار بمب‌ها، موشک‌ها و اژدرها، دوربین‌های تصویربرداری حرارتی را برای بیش از ۱۰۰۰ تانک روسی و همچنین سیستم‌های ناوبری برای جت‌های جنگنده و بالگردهای تهاجمی ارسال کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی