• ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
  • کد خبر: 27398
شورای امنیت

نماینده عراق در سازمان ملل شکایت رسمی را علیه ترکیه به شورای امنیت ارائه کرد و از تمام نیروهای ترکیه خواست از خاک عراق خارج شوند.

به گزارش ایران پژواک از شبکه رووداو، محمد حسین بحرالعلوم، نماینده عراق در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره اوضاع عراق گفت: از اکنون به بعد دیگر حملات حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) نمی‌تواند بهانه‌ای برای ماندن نیروهای ترکیه در خاک عراق باشد.

۱۸ آوریل ارتش ترکیه از آغاز عملیات نظامی جدیدی علیه نیروهای پ.ک.ک خبر داد.

بحرالعلوم در این نشست شکایت رسمی را علیه ترکیه به شورای امنیت ارائه کرد.

وی تأکید کرد: حملات موشکی که اربیل را هدف قرار داد خسارت‌های بزرگی داشت.

بحرالعلوم گفت: طرف‌های سیاسی عراقی به تلاش‌ها برای رسیدن به توافق و راهکارهایی برای پایان بن بست سیاسی و تلاش برای تشکیل دولت جدید ادامه می‌دهند. ما از شورای امنیت به دلیل همبستگی و حمایت مستمر از عراق در مقابله با خطر تروریسم قدردانی می‌کنیم. نیروهای عراقی آوریل حمله گسترده‌ای را برای تعقیب نیروهای داعش آغاز کردند.

بحرالعلوم گفت: عراق به آزادی عراقی‌های بازداشتی در اردوگاه الهول در سوریه پایبند است. نزدیک به ۱۹۰۰ تن از تروریست‌ها و ۵۵۰ خانواده که بیشترشان زن و کودک بودند بازگردانده شدند.

نماینده عراق بر پایبندی کشورش به ادامه همکاری با جامعه بین المللی، مبارزه با تروریسم و عدم استفاده از اراضی کشورش برای تسویه حساب و تحقق اهداف سیاسی به بهانه مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

وی گفت: تلاش‌های دولت با هماهنگی جامعه جهانی در بازگرداندن ثبات به مناطق آزاد شده و اجرای پروژه‌های زیرساخت و بهداشت، برق، جاده‌ها، پل‌ها و بازگشت تعداد زیادی از آوارگان به مناطقشان و بستن پادگان‌ها نقش دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی