• ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
  • کد خبر: 27792
محمد بن سلمان

منابع مطلع سعودی از لغو تور خارجی ولیعهد عربستان به دلیل نگرانی وی از اوضاع داخلی آشفته این کشور درپی بیماری پادشاه عربستان و به خطر افتادن تاج و تخت پادشاهی‌اش در صورت خروج حاکم دوفاکتوی ریاض از این کشور پرده برداشتند.

به گزارش ایران پژواک، سعودی لیکس به نقل از منابع مطلع سعودی فاش کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به دلیل نگرانی از وضعیت آشفته داخلی خود درپی بیماری پدرش ملک سلمان، پادشاه این کشور سفرهای خارجی خود را برای مدت نامعلومی لغو کرده است.

طبق این گزارش، قرار بود که بن سلمان برای نخستین بار طی بیش از دو سال و نیم با انجام یک تور خارجی به ترکیه، یونان، مصر و چند کشور دیگر سفر کند، اما این سفر علی‌رغم انجام آمادگی‌های لازم، لغو شده است.

منابع سعودی لیکس در این باره گفتند که بن سلمان به دلیل ترس شدید از تحرکات داخلی پسرعموهایش در زمانی که وی خارج از عربستان به سر می‌برد، سفر خود را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخته است.

این منابع همچنین افزودند: بن سلمان خوب می‌داند که با کودتا قدرت را به دست گرفته است و پس از ولیعهد شدن با انجام برخی اقدامات خودسرانه شماری از افراد خانواده سلطنتی عربستان را بازداشت و از دور خارج کرد و به همین دلیل او درصدد است که به هر طریقی کنترلش بر اوضاع داخلی عربستان را بیشتر کند تا مطمئن شود که قدرت در نهایت به او منتقل خواهد شد.

این منابع در ادامه و برخلاف اخبار منتشر شده ازسوی رسانه‌های منتسب به ریاض مبنی بر مرخص شدن ملک سلمان از بیمارستان گفتند: ملک سلمان پس از آنکه چند هفته قبل به بیمارستان منتقل شد هنوز مرخص نشده است و وضعیت سلامتی وی همچنان ناپایدار است و تصاویر منتشر شده از او در شورای وزیران عربستان، قدیمی هستند.

سعودی لیکس همچنین آورده است: همزمان با بدتر شدن وضعیت ملک سلمان، نگرانی بن سلمان از اینکه به تاج و تخت پادشاهی دست نیابد نیز بیشتر می‌شود. اتفاقاتی در داخل خانواده سلطنتی رخ داده است که حاکم دوفاکتوی ریاض حساب آن را نکرده بود و فاجعه اصلی برای وی این است که سه تن از برادرانش با او به عنوان ولیعهد بیعت نکرده‌اند و به همین دلیل وی نگران تصمیم غافلگیر کننده و احتمالی هیئت بیعت متشکل از اعضای خاندان حاکم است و ممکن است این تصمیم طبق میل و خواسته بن سلمان نباشد.

این رسانه همچنین نوشت: شواهد حاکی از آن است که این مسئله کاملاً تحت کنترل بن سلمان نیست، چراکه نه تنها سه تن از برادرانش با او بیعت نکرده‌اند، بلکه مرگ ملک سلمان فرصت مناسبی برای شاهزادگانی خواهد بود که از رفتار ولیعهد با خود یا عملکرد سیاسی او راضی نیستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی